بر اساس برآورد IDC، رقابت برای سلطه بر بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا هم‌اکنون بین دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ است؛ چراکه ۳۶ درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده به بازار ساخت این دو شرکت بوده‌اند.

هم‌اکنون چندین سال است که رقابت این دو شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که حالا کفه‌ی ترازو به نفع اپل سنگینی می‌کند، به‌خصوص به دلیل اینکه سال گذشته گلکسی نوت ۷ سامسونگ با مشکلات زیادی همراه شد. همین امر انتظارات را از آیفون بعدی نیز بالاتر برده است.

برایان وایت، یکی از تحلیلگران موسسه مالی درکسل همیلتون، در یک یادداشت تحقیقاتی می‌گوید اپل هیچ‌گاه تا به این اندازه عرصه را بر سامسونگ تنگ نکرده است.

وایت، کنگره جهانی موبایل را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مربوط به گوشی‌های هوشمند خوانده و اعلام کرده است که اگرچه اپل در این رویداد محصول جدیدی معرفی نخواهد کرد؛ اما شرکت‌های رقیب از جمله سامسونگ همیشه محصولاتی از سری گلکسی خود در این مراسم معرفی کرده‌اند.

البته انتظار نمی‌رود سامسونگ در کنگره جهانی موبایل امسال گوشی جدیدی معرفی کند. اما با این وجود گفته می‌شود که این غول کره‌ای در رویداد یادشده از تبلت‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ درحالی‌که رئیس این شرکت هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

در همین حال، شایعه‌ای منتشر شده است که اعلام می‌کند آیفون جدید از طراحی نوینی بهره خواهد برد و علاوه بر این، نمایشگر محصول یادشده بهتر از نسل کنونی در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های آیفون بعدی می‌توان به عمر باتری بهتر و استفاده از نسل بعدی سنسور سلفی سه‌بعدی اشاره کرد.

در پاییز سال گذشته نام اپل در لیست شرکت‌کنندگان در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال دیده شد و اگر چه این شرکت محصول جدیدی در رویداد مورد بحث معرفی نخواهد کرد؛ اما احتمالا کنفرانس‌هایی برگزار می‌کند.

وایت در این رابطه می‌نویسد:

اپل به‌صورت رسمی در کنگره‌ی جهانی موبایل شرکت نمی‌کند. البته سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از جمله هواوی، لنوو، ال‌جی، اوپو، سونی، زدتی‌ای و دیگر شرکت‌ها گوشی‌های جدید خود را در رویداد مورد اشاره معرفی خواهند کرد؛ ولی انتظار می‌رود سامسونگ امسال استراتژی جدیدی در پیش بگیرد. در سال‌های قبل سامسونگ مراسم همیشگی خود موسوم به UNPACKED را در کنگره‌ی جهانی موبایل برگزار و در این رویداد از نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری گلکسی اس (سال گذشته گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج) رونمایی می‌کرد. این غول کره‌ای امسال رویداد مورد بحث را در زمان دیگری برگزار خواهد کرد. بر اساس اخبار منتشرشده، سامسونگ در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ تبلت‌های جدید معرفی خواهد کرد. مشکلات گلکسی نوت ۷ در سال گذشته، به زندان افتادن رئیس سامسونگ و عدم معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، همگی باعث شده‌اند تا آیفون بعدی اپل که انتظار می‌رود در پاییز ۲۰۱۷ معرفی شود، عرصه را بیش از هر زمان دیگری بر سامسونگ تنگ کند.