نکاتی پایه برای بهبود عملکرد جوملامعمولا پس از اینکه در استفاده از جوملا خبره میشوید، موضوع بعدی که مایلید روی آن وقت صرف کنید، بهبود عملکرد جوملاست. اما چرا؟ این روزها حتی گوگل هم معتقد است که کارایی سایت روی وضعیت SEO آن تاثیرگذار است. در نتیجه این موضوع دارای اهمیت بیشتری میشود.

حال قصد داریم بعضی از اقدامات پایه ای جهت ارتقاء عملکرد وب سایت را به شما معرفی کنیم.

همچنین خوشحال میشویم نظرات خود را به ما انتقال دهید. روشهایی که در اینجا ذکر میشوند بدون استفاده از هیچ افزونه ای در جوملا قابل انجام هستند. در اکثر اوقات وقتی نوبت به امنیت و کارایی میرسد، بسیاری از کاربران بجای تمرکز روی موارد پایه سراغ راه حلهای پیچیده میروند، درحالیکه ممکن است بدون صرف هزینه و انرژی زیاد بتوان پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشت. همچنین از آنجاییکه اغلب کاربران جوملا بر روی سرورهای اشتراکی کار میکنند، پرداختن زیاد به راه حلهای مربوط به سرور باعث میشود نتوانند این راه حلها را به کار گیرند.

در اینجا به چند مورد پایه ای مبپردازیم.

سیستم کش که بصورت پیشفرض در جوملا وجود دارد را فعال نمایید. اگر سرور شما “کش PHP” را پشتیبانی نمیکند، حداقل میتوانید آن را روی “روش فایل” تنظیم کنید.
جوملا را بروز نگاه دارید. سطح کارایی بصورت مداوم در نسخه های جدید ارتقا میابد.
همه ی الحاقات را بروز نگاه دارید. این مورد نه تنها برای امنیت ضروری است، بلکه بسیاری از موارد مربوط به کارایی جوملا مربوط به الحاقات آن است.
آیا هاستینگ شما از نسخه های بروز PHP، Mysqlf، Apache و… استفاده میکند؟ این موارد نیز برای امنیت ضروری هستند. Php5، mysql5 و apache2 در حال حاضر حداقل ها به حساب می آیند.
آیا سرور هاستینگ شما دارای کارایی، قابلیت اعتماد و امنیت است؟ آیا با مسئولین هاست صحبت کرده اید و از علم و تجربه آنها در زمینه ی جوملا آگاه هستید؟ اگر ۲ دلار در ماه برای هاست با فضا و پهنای باند نامحدود میپردازید، انتظار کارایی بالا نداشته باشید.
آیا به سایز عکسها، جاوا اسکریپتها و css سایت خود برای کارایی بیشتر توجه کرده اید؟ نظر شما در مورد استفاده از یک CDN برای کمک به سرعت در این زمینه چیست؟ این روزها CDN های زیادی وجود دارند.

بسیار خب… این یک شروع بود و باقی آن بر عهده ی شماست.