در این قسمت می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه سرعت ایندکس مطالبتان را بالا ببرید.

اگر مطالب و پست های شما هم مدت زیادی طول می کشد تا در گوگل و سایر موتور های جستجو ایندکس و فهرست و اندکس شود و یا اصلا ایندکس نمی شود پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید ، ما فرض را بر این می گیریم که سایت شما سرعت لود و بارگذاری خوبی دارد و شما مطالب جدید و مناسبی تهیه می کنید اما مطالب شما دیر و در مدت زمان طولانی ایندکس می شوند، البته همانطور که قبلا گفته بودم انجام و مشاهده تاثیر این راهکار ها و نکات همگی نیاز به صبر دارند.

۱- بک لینک های قوی تهیه کنید
داشتن بک لینک های قوی از وب سایت هایی که رنکینگ و بازدید بالایی دارند تاثیر فوق العاده ای بر روی افزایش سرعت ایندکس مطالب شما دارد البته دقت کنید که بک لینک های دریافتی نباید Nofollow باشند.

۲ – لینک های داخلی ایجاد کنید
همواره سعی کنید بین مطالب و صفحات خود لینک و ارتباط بر قرار کنید ، در صورتی که در محتوا و مطالب شما ارتباط خوبی با سایر مطالب و صفحات وجود داشته باشد موتور های جستجو دیگر قسمت های و صفحات شما را نیز به خوبی ایندکس می کنند.

۳- نقشه سایت بسازید
نقشه سایت نیز یکی از موارد بسیار مهم و اساسی جهت افزایش سرعت و بهبود ایندکس مطالب شما توسط موتور های جستجو می باشد ، سایت شما باید به دو صورت HTML و XML دارای نقشه سایت باشد ، اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید پلاگین های زیادی برای ساخت و ایجاد نقشه سایت وجود دارد که یکی از این پلاگین ها را برای ساخت نقشه سایت XML برای سیستم وردپرس را در این مطلب معرفی کرده ایم “پلاگین ساخت نقشه سایت وردپرس” و جهت ساخت نقشه سایت به صورت HTML در وردپرس نیز می توانید از پلاگین SiteTree استفاده کنید.

۴- بروزرسانی دائم و مطالب جدید
همواره سایت و وبلاگ خود را بروز رسانی کنید و مطالب مفید ، مرتبط و تا حد ممکن کوتاه و مختصر منتشر کنید ، بروزرسانی مرتب و منظم سایت هم در افزایش سرعت ایندکس شما تاثیر دارد.

+ ساختار URL صفحات و مطالب داشته باشید
اگر از وردپرس استفاده می کنید ، احتمالا با پیوند یکتا در وردپرس آشنا هستید ، در صورتی که پیوند یکتا در وردپرس درست انتخاب شود ، تاثیر مثبتی بر سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

نتیجه گیری:
برای افزایش سرعت ایندکس مطالبتان بک لینک های قوی تهیه کنید ، لینک ها و ارتباطات داخلی سایت به قسمت های دیگر را افزایش دهید ، نقشه سایت بسازید ، مطالب جدید و مرتبط با موضوع سایتتان منتشر کنید و البته در انجام این کار ها هرگز فکر تقلب را نکنید.