نکاتی در مورد Outlook Express
مهمترین اصلاحات در OE6 بهبود مسائل امنیتی در آن است. حالا می توانید از ورود اسناد حجیم، ضمائم اجرایی، فایل های فشرده و اسکریپت ها ویژوال بیسیک (که غالباً ناقل ویروس هستند) جلوگیری کنید. به علاوه، هر وقت هر برنامه ای بخواهید به کتابچه آدرس های OE شما دست بزند و سعی کند از طریق حساب شما اقدام به ارسال نامه بکند (یعنی دیگر از حقه های کثیف ویروس نویسان)، هشداری ظاهر می شود.
برای آشنایی با امکانات موجود، از منوی Tools، گزینه Options راانتخاب کرده و به صفحه Security بروید. باانتخاب گزینه Restericted در قسمت Select the internent security zone to use جلوی جاوا، اسکریپت ها و کنترل های نامطمئن اکتیوایکس را بگیرید. در Email عملاً هیچ نیازی به این ها نیست و غیر فعال کردن آنها باعث جلوگیری از ورود ویروس می شود.
امکان دارد ویروسها از طریق فایل های ضمیمه وارد شوند، پس جلوگیری از ورود فایل های ضمیمه هم می تواند مانع از آلودگی سیستم شود، ولی این کار کمی غیر عادی است. به هر ترتیب، با انتخاب گزینهDo not sllow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus ضمائم رااز کار بیندازید. البته با این کار باز هم می توانید لیست فایل ها را ببینید، ولی نمی توانید آنها را ذخیره یا باز کنید.
و یک کار خوب دیگراین است که مانع از انتشار ویروس ها بشوید. ویروس ها می توانند مثل آتشی که در خرمن می افتد گسترش پیدا کنند (و این کار با فرستادن خودشان به تمام طرف های تماس شما در کتابچه آدرس ها انجام می دهند) . پس برای جلوگیری از نشر آنها، گزینه Wam me other applications try to send mail as me راعلامت بزنید. باانتخاب این گزینه اگر بخواهید اطلاعات رااز طریق یک وب با Email ارسال کنید یا برنامه هایی را به اجرا در بیاورید که از کتابچه آدرس های شما استفاده می کنند، کادر محاوره ای ظاهر خواهد شد که از شما می پرسد واقعاً می خواهید نامه ای را بفرستید. در صورت مشاهده این ادر محاوره، اگر مطمئن نیستید، به سراغ Outlook بروید و ببینید نامه کدام است.
اگر میخواهید برای حسابی که از Hotmail گرفته اید از OE6 استفاده کنید، می توانید نامه های خود را بخوانید، ولی باید Hitmail راتنظیم کنید. برای این منظور، از منوی Tools، گزینه Accounts و سپس Add راانتخاب و روی Mail کلیک کنید. سپس، نوع سرور پستی را HTTP تعیین نمائید.
۱ – از این جا ، ویزارد Internet Account را به اجرا در آورید.
۲ – اسناد Word ممکن است حاوی ویروس ماکرو باشند، پس بهتر است ضمائم خطرناک را بلوکه کنید.
۳ – با گذاشتن نامه در منطقه Restricted اسکریپت نویسی را ازکار بیندازید.
۴ – جلوی کرم های پست الکترونیک را بگیرید و نامه های ارسالی را از همین جا معاینه کنید.
۵ – جلوی فایل های خطر آفرین را بگیرید.