انسان‌ها توجه و تمایل ذاتی خاصی روی برخی قیمت‌ها دارند که این موضوع اثبات شده که قیمت‌گذاری و تخفیف صحیح باعث افزایش تعداد جنس خریداری شده و میزان پول خرج شده توسط مشتری می‌شود.حال شما را با برخی از این نکات تخفیف و قیمت گذاری صحیح آشنا میکنیم:

مشتریان و عشق عمیق به کلمه «رایگان»

فقط خود کلمه «رایگان» (Free) مشتریان را هیجان‌زده می‌کند. ترفند «یکی بخرید، یکی هم به رایگان تحویل بگیرید» حتی با اینکه همه ما می‌دانیم که این در واقعیت وجود خارجی ندارد (یعنی فروشنده به ضرر خودش عمل نمی‌کند) اما با این حال رفتار مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ترفند بسیار خوبی است.روش دیگر به کارگیری کلمه «رایگان» در «حمل رایگان» به ازای خرید تا مبلغ خاصی است.

عدد ۹ فریبنده

امروزه بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ دنیا از ترفندی در قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند که به «۹ فریبنده» مشهور است! به طور مثال قیمت یک برنامه در فروشگاه اپل ۱٫۹۹ یا مثلاً ۱٫۴۹ و امثالهم بیان می‌شود.
انسان‌ها فقط به رقم سمت چپ یک قیمت توجه می‌کنند و خیلی جالب است که به جای گرد کردن عدد به سمت بالا آن‌را به سمت پایین گرد می‌کنند . یعنی به طور مثال قیمت جنسی که ۱٫۹۹ تومان است را به جای ۲ تومان، ۱ تومان یا قیمت ۱٫۴۹ را به جای ۱٫۵ تومان، ۱٫۴ تومان در نظر می‌گیرند.

جنس بیشتر همان تخفیف گول زننده

باور کنید یا نه، مشتریان دوست دارند به جای تخفیف، شما به ازای مبلغی که پرداخت می‌کنند، جنس بیشتری بدهید. مثلاً اگر برنج می‌فروشید به بنویسید «۲۰درصد بیشتر» یعنی همان مبلغی که تا دیروز پرداخت می‌کردند را پرداخت کنند اما شما ۲۰ درصد بیشتر برنج به آن‌ها بدهید نه اینکه قیمت را کاهش دهید

صفر های لعنتی

هنگامی که قیمت های محصولات را مینویسید از گذاشتن صفر خودداری کنید یعنی وقتی که میخواهید قیمت یک محصول را که ۱۲۰۰۰۰ تومان است بنویسید به جای عدد ۱۲۰۰۰۰ بنویسید ۱۲۰ هزار تومان.ذهن انسان رابطه خوبی با صفر های جلو قیمت ها ندارد!!!

تخفیف های زیاد ممنوع

توجه کنید که تحت هیچ شرایطی تخفیف های بسیار بالا ندهید زیرا باعث میشود که مشتریان نسبت به فروشگاه شما بدبین شوند.هیچ ارزانی بی حکمت و علت نیست.پس محصول مرغوب استفاده کنید و تخفیف حداقلی بدهید.نخفیف های بالا بسیار کشنده است!!!

با ۵ راهکار طلایی برای قیمت گذاری و اعمال تخفیف آشنا شدیم