صاحب هر کسب و کاری هر چند کوچک، در نهایت متوجه می شود که به یک وب سایت برای تجارت خود نیاز داشته، اما اینکه طراحی وب سایت خود را از کجا باید شروع کند، می تواند به خودی خود یک چالش باشد. کافی است افراد بخواهند فقط درک ساده ای از زبان ویژهء فنی طراحی وب سایت و تمامی گزینه های آن را بدانند که در این صورت برای آنها بسیار گیج کننده خواهد بود.

اما با آماده سازی صحیح در زمان کوتاه می توانید وب سایت موثر و ساده ای برای کسب و کار کوچک خود مهیا سازید.

    بررسی طراحی وب سایت رقبا

در وهله اول برای شروع پروژهء طراحی وب سایت خود باید به بررسی وب سایت های رقبای خود بپردازید که در زمینهء کاری شما مشابه هستند. باید بدانید مشتریان بالقوه، وب سایت شما را نسبت به وب سایت های دیگر رقبا چگونه مقایسه می کنند.
همچنین می خواهید بدانید برای طراحی وب سایت خود، اساس استاندارد تعداد صفحات چه میزان بوده و یا نوع اطلاعات موجود در وب سایت چگونه باید باشد تا در نگاه عمومی افراد، مناسب و راحت به نظر بیاید.
به عنوان مثال اگر رقبای شما دارای وب سایت بزرگی باشند که دارای ویژگی های تعاملی زیادی نیز می باشد، احتمالاً شما هم می خواهید با آن وب سایت قابل مقایسه باشید. و اگر وب سایت رقبای شما یک وب سایت کوچک و ساده باشد، سپس خواهید فهمید که نیازی به این همه شلوغ کاری نیست!

آماده سازی اطلاعات برای طراحی وب سایت

قبل از ملاقات با طراح به جهت طراحی وب سایت خود، به جمع آوری چند نمونه از وب سایت های رقبای خود که طراحی آنها را دیده اید، بپردازید. و فهرستی از تمایلات خود و یا چیزهایی که در طراحی وب سایت رقبای خود نپسندیده اید، ایجاد نمایید.
در صورت داشتن هرگونه جزوه و یا بروشور در مورد کسب و کار خود، آن را برای طراح وب سایت خود نیز آماده نمایید و به طراح وب سایت خود نشان دهید.
برای طراحی وب سایت خود، برخی از رنگهایی که مورد پسند شماست و یا اگر ایده ای از بعضی طرح هایی که دوست دارید را در نظر گرفته و در صورت داشتن موفقیت و کسب جوایز هر حرفه ای و یا هر گونه وابستگی های مهم حرفه ای تمامی این اطلاعات را گرد هم آورده تا احتمالاً در طراحی وب سایت شما به عنوان ویژگی های شما در وب سایت تان استفاده شود.

    آیا طراحی وب سایت شما نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا دارید؟

یکی از تصمیمات مهمی که باید برای طراحی وب سایت خود بگیرید این است که آیا نیاز به سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت خود دارید یا نه؟
سیستم مدیریت محتوا معمولاً برای طراحی وب سایت های بزرگتر استفاده می شود و برای کنترل متن و محتوا، ویدئو ها و عکس ها و غیره می باشد. سیستم مدیریت محتوا به وب سایت شما اجازه می دهد تا به راحتی مطالب وب سایت خود و اطلاعات آن را تغییر داده و یا به روزرسانی نمایید.
این روش برای وب سایت هایی مناسب است که به عنوان مثال اغلب، تصاویر و اطلاعات به وب سایت اضافه می شود و یا آرشیو خبرنامه باید دائماً نگهداری و به روزرسانی شود.
اگر پیش بینی می کنید که تغییرات زیادی در وب سایت شما ایجاد می شود، سیستم مدیریت محتوا در صرفه جویی زمان و پول به شما کمک زیادی می کند.
با سیستم مدیریت محتوای وب سایت، صاحبان وب سایت می توانند بدون اینکه منتظر طراح وب سایت خود و یا مدیر وب سایت برای انجام تغییرات باشند، هرگونه تغییری که لازم است در وب سایت خود به شخصه انجام دهند.
این مورد یک ویژگی بسیار مهم می باشد زیرا به شما اجازه می دهد که در وب سایت خود در هر زمانی ویرایش نمایید؛ بنابراین شما امکان ارائه امکانات بهتر در وب سایت به مشتریان را خواهید داشت. این سیستم می تواند هزینه های پرداختی شما را کم کرده و پول شما را ذخیره نماید! زیرا دیگر مجبور نیستید برای به روزرسانی وب سایت خود به طرح وب سایت خود پول پرداخت نمایید.
به طور معمول، وب سایتی که دارای بیش از ۱۵ صفحه می باشد، کاندیدای مناسبی برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا در طراحی وب سایت می باشد.
وجود اطلاعات بیشتری در وب سایت شما در واقع به شانس بیشتری برای نگهداری و به روزرسانی در وب سایت شما نیاز دارد. و اگر وب سایت شما کمتر از ۱۵ صفحه می باشد احتمالاً دیگر نیازی به سیستم مدیریت محتوا در طراحی وب سایت خود ندارید.

تصمیم گیری در مورد اینکه در طراحی وب سایت شما چه نوع ویژگی هایی وجود داشته باشد و دارای چه امکاناتی باشد و تا چه حد بزرگ باشد نیز به شما این امکان را می دهد که بتوانید برای کسب و کار کوچک خود بهترین طراحی وب سایت را انجام دهید.