مرحله ۱: ایجاد کپی (Duplicate) از لایه Background

عکسی را که می خواهید داخل متن نمایش دهید باز کنید. اگر به پنل Layers نگاه کنید، خواهید دید که عکس بعنوان لایه Background نشسته است، تنها لایه ای که در حال حاضر وجود دارد.

lo

ما احتیاج داریم تا یک کپی (Duplicate) از این لایه ایجاد کنیم. روی منوی Layer->New->Layer via Copy یا دکمه های میانبر Ctrl+J کلیک نمایید:

ooi'

فتوشاپ یک کپی از لایه Background ایجاد می کند و آنرا در بالای آن قرار می دهد:

lp

مرحله ۲: ایجاد یک لایه جدید با پس زمنیه سفید

حالا می خواهیم یک لایه که با رنگ سفید پر شده است را به عنوان پس زمینه کارمان ایجاد نماییم. مطابق شکل زیر، در پنل Layers روی آیکن New Fill or Adjustment Layer کلیک نمایید و اولین گزینه یعنی “Solid Color” را انتخاب نمایید. با استفاده از گزینه Solid Color می توانید یک لایه جدید که با رنگ دلخواهتان پر شده است را ایجاد نمایید (Solid Color بمعنی رنگ یکدست و یکپارچه):

kp

color

بلافاصله فتوشاپ پنجره Color Picker را باز می کند و ما می توانیم رنگی را که برای پر کردن لایه جدید نیاز داریم را انتخاب کنیم، ما رنگ سفید را انتخاب می کنیم:

picker

برای بسته شدن پنجره Color Picker روی دکمه OK کلیک کنید. حالا به پنل Layers برمی گردیم، خواهید دید که یک لایه جدید با نام Color Fill 1 به بالای دو لایه دیگر اضافه شده است:

llk

بدلیل اینکه لایه ی جدید، در بالای دو لایه دیگر قرار گرفته، فعلاً سند با رنگ سفید پر شده است:

مرحله ۳: قرار دادن لایه سفید رنگ در زیر لایه تصویر (Layer 1)

مطابق شکل زیر، روی لایه Color Fill 1 کلیک کنید و در حالی که کلید موس را پایین نگه داشته اید آنرا به طرف پایین بکشید و در بین لایه Background و Layer 1 رها کنید:
مرحله ۴: انتخاب لایه تصویر (Layer 1)

در پنل Layers روی لایه بالایی (Layer 1) کلیک کنید تا انتخاب شود:

lock

مرحله ۵: انتخاب ابزار تایپ (Type Tool) در فتوشاپ

حالا ما آماده هستیم تا متن مورد نظرمان را تایپ کنیم. از پنل ابزارها، روی ابزار تایپ (Type Tool) کلیک کنید. از کلید میانبر T نیز می توانید استفاده نمایید:

uu

مرحله ۶: انتخاب فونت در فتوشاپ

زمانی که ابزار تایپ (Type Tool) در حال انتخاب است، از میله افقی بالای صفحه (Options Bar) می توانید فونت متن مورد نظرتان را تنظیم نمایید. در اینجا بدلیل اینکه می خواهیم یک تصویر را داخل متن نشان دهیم، بهتر است که از فونتی که کاراکترهای آن ضخیم است استفاده نمایید، ما فونت Arial Black را انتخاب می کنیم، در مورد اندازه فونت نگران نباشید، بعداً بصورت دستی (Free Transform) آنرا تغییر می دهیم:
مرحله ۷: تنظیم رنگ فونت در فتوشاپ

نیازی به انجام این مرحله نیست، اما برای اینکه بتوانیم متن تایپ شده را مشاهده کنیم اجازه دهید تا آنرا با رنگ سفید تنظیم نماییم. بنابراین از میله افقی بالا روی Color Swatch کلیک فرمایید:
در پنجره ظاهر شده (Color Picker) رنگ سفید ffffff# را تنظیم کنید رو در نهایت روی دکمه OK کلیک نمایید:

ok

 

مرحله ۸: اضافه کردن متن در فتوشاپ

حالا که ابزار تایپ (Type Tool) در حال انتخاب است و فونت و رنگ متن تنظیم شده، داخل سند فتوشاپ کلیک کنید و متن مرود نظرتان را تایپ فرمایید:

ha

زمانی که کارتان تمام شد، از میله افقی بالا (Option Bar) برای اینکه متن تایپ شده را accept کنید و از حالت ویرایش متن خارج شوید روی checkmark کلیک نمایید:

yy

مرحله ۹: قرار دادن لایه متن در زیر لایه تصویر (Layer 1)

اگر به پنل Layers نگاه کنید، خواهید دید که لایه متن در بالای لایه تصویر (Layer 1) قرار دارد و به همین خاطر است که در جلوی تصویر دیده می شود:

aqq

ما نیاز داریم که لایه متن را در پایین لایه تصویر قرار دهیم، بنابراین روی لایه متن کلیک کنید و در حالی که کلید موس را پایین نگه داشته اید آنرا در بین لایه تصویر (Layer 1) و لایه سفید رنگ رها کنید:

www

مرحله ۱۰: انتخاب دوباره لایه تصویر (Layer 1)

روی لایه تصویر (Layer 1) دوباره کلیک کنید و مطمئن شوید که در حالت انتخاب است:
مرحله ۱۱: نمایش تصویر از داخل متن با استفاده از قابلیت ماسک در فتوشاپ

درحالی که لایه تصویر (Layer 1) در حالت انتخاب است، مطابق شکل زیر در پنل Layers روی آیکن گوشه سمت راست و بالا (menu icon) کلیک نمایید:
این کار باعث می شود که لایه تصویر (Layer 1) به لایه متن (HAVAII) قلاب (clip) شود، این باعث می شود که تنها تصویر از داخل متن قابل رویت باشد و بقیه تصویر از دید مخفی شود و لایه سفید رنگ بجای آن دیده می شود:
اگر یکبار دیگر به پنل Layers نگاه کنیم، خواهیم دید که لایه تصویر (Layer 1) کمی بسمت راست رفته و یک فلش رو به پایین و بسمت لایه متن (HAVAII)، در کنار آن قرار گرفته است. از این طریق، فتوشاپ به ما می فهماند که لایه متن (HAVAII) بعنوان ماسکی است که از داخل آن لایه تصویر (Layer 1) قابل مشاهده است:

مرحله ۱۲: انتخاب لایه متن (HAVAII)

در پنل Layers روی لایه متن (HAVAII) کلیک کنید تا به حالت انتخاب درآید:

zzc

مرحله ۱۳: تغییر اندازه و محل متن

روی منوی Edit->Free Transform یا دکمه میانبر Ctrl+T کلیک نمایید:
بلافاصله بعد از انتخاب منوی Edit->Free Transform متن مورد نظر در یک جعبه با دستگیره هایی در اطراف و گوشه ها قرار داده می شود. برای تغییر اندازه کافی است که یکی از دستگیره ها را به سمتی که می خواهید بکشید و رها کنید.

توجه: برای اینکه شکل اصلی کاراکترهای متن حفظ شود می توانید هنگام کشیدن دسته ها، کلید Shift را پایین نگه دارید.

زمانی که کارتان تمام شد، از میله افقی بالا (Option Bar) برای اینکه کار انجام شده را accept کنید روی checkmark کلیک نمایید: (می توانید روی دکمه Enter نیز کلیک کنید)

over

زمانی که پنجره Layer Style ظاهر شد، مطابق شکل زیر، گزینه های افکت Drop Shadow را تنظیم نمایید، گزینه Opacity از مقدار پیش فرض خود یعنی ۷۵% به مقدار ۵۰% کاهش داده می شود تا شدت شفافیت سایه کاهش داده شود:

cc

برای خروج از پنجره Layer Style روی دکمه OK کلیک نمایید، اضافه کردن سایه به متن، آخرین کاری بود که برای این آموزش نیاز داشتیم:

vvvvv