اگر برای اولین بار است که تصمیم به نصب جوملا گرفته‌اید بد نیست که بدانید جوملا ۳٫۰ یک محیط نصبی کاربر پسند دارد که بوسیله آن براحتی می‌توانید با چند کلیک سایت خود را راه اندازی کنید. این محیط نصب در جوملا ۳٫۰ تغییراتی با نسخه‌های قبل داشته است به عنوان مثال تنظیمات FTP که در نسخه‌های قدیمی‌تر جوملا در هنگام نصب یک مرحله از نصب را به خود اختصاص می‌داد در نسخه جوملا ۳٫۰ این مرحله حذف شده است بنابراین می‌توان گفت که نصب جوملا ۳٫۰ آسانتر نصب از هر نسخه دیگری از جوملا است. قبل نصب جوملا در DirectAdmin باید به نکاتی توجه کنید.

سرور مورد نیاز برای نصب جوملا ۳٫۰

با مطالعه پیش نیازهای نرم افزاری جوملا از سازگاری جوملا با میزبان خود مطمئن شوید.

اگر سرور شما مجهز به حداقل موارد مورد نیاز برای نصب جوملا است خواندن ادامه این مقاله به شما توصیه میکنم.

آپلود بسته نصبی به سرور

پس از اینکه بسته نصبی جوملا را دانلود کردیم اینک باید آنرا به سرور آپلود کنیم برای این کار باید به سروری که از قبل تهیه کرده اید لاگین کنید و سپس با استفاده از گزینه File Manager یا با استفاده از FTP بسته نصبی جوملا در سرور آپلود کنید.

1d

ابتدا باید به root web server بروید و بسته نصبی را در آنجا آپلود کنید. هنگامیکه برروی File Manager کلیک میکنید وارد صفحه مشابه زیر میشود . سپس با استفاده از دکمه upload files to current directory بسته جوملا را انتخاب کنید آنگاه به طور خودکار بسته نصبی در سرور آپلود خواهد شد.

2d

پس آپلود کامل بسته نصبی باید آنرا از حالت zip خارج کنیم. به این صورت که برروی بسته نصبی راست کلیک کرده ← گزینه Extract را انتخاب میکنیم و

3d

منتظر میشویم تا بسته از حالت zip خارج گردد.

ایجاد پایگاه داده ها و کاربر مرتبط با آن

در مرحله بعد باید برای جوملا، یک پایگاه داده ایجاد نمایید. ابتدا وارد کنترل پنل هاست (DirectAdmin) شده و بر روی MySQL Managment ← Databases کلیک نمایید.

4d

بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه مدیریت پایگاه داده‌‏ها نمایش داده می‌‏شود و از قسمت Create New Database نام پایگاه داده خود را وارد نمایید:

5d

یک پایگاه داده ، و یک MySQL Users جدید ایجاد نمایید:

66d