سلام کاربران عزیز روز خوبی داشته باشید اموزش امروز ما در مورد نصب افزونه ها و مشاهده اطلاعات افزونه میباشد امیدوارم که برایتان مفیدواقع گردد.
inistaller

نصب کننده جوملا که در بخش مدیریت جوملا قرار دارد و به کاربران امکان می دهد علاوه بر نصب افزونه های جدید , اطلاعات افزونه های نصب شده را نیز مشاهده کنند.  همچنین در نصب کننده جوملا می توانید افزونه هایی که دیگر مفید نیستند و یا مشکلات امنیتی دارند را حذف کنید. برای دسترسی به صفحه نصب کننده در بخش مدیریت از منو بالا , گزینه امکانات و سپس گزینه نصب / حذف را انتخاب کنید.

سه روش برای نصب یک افزونه در این صفحه وجود دارد :

بارگذاری فایل بسته : با استفاده از این روش شما کامپویتر خود را مرور کرده و پس از انتخاب فایل بسته افزونه , تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه بارگذاری فایل & نصب افزونه کلیک کنید. پس از نصب موفقیت آمیز افزونه پیغامی مبنی بر کامل شدن مراحل نصب افزونه برای شما نمایش داده می شود.

نصب از دایرکتوری : با استفاده از این روش شما می توانید یک پوشه روی وبسایت خود که فایل نصب افزونه را در آن آپلود کرده اید را مشخص کنید. برای آپلود فایل افزونه می توانید از یک نرم فازار FTP یا سرویس مدیریت فایل هاست خود استفاده کنید.. پس از نصب موفقیت آمیز افزونه پیغامی مبنی بر کامل شدن مراحل نصب افزونه برای شما نمایش داده می شود.

نصب از نشانی اینترنتی : با استفاده از این روش شما می توانید افزونه را از هر آدرسی روی فضای اینترنت روی سایت جوملای خود نصب کنید ( به عنوان مثال http://somewebsitename.com/extensionname.zip ) . این روش نصب ممکن است مشکل ساز باشد به خصوص زمانی که حجم افزونه زیاد و سرعت اینترنت شما پائین باشد. در این صورت زمان دانلود افزونه از یک سایت دیگر به سایت شما طولانی شده و باعث شکست عملیات نصب افزونه می شود.پس از نصب موفقیت آمیز افزونه پیغامی مبنی بر کامل شدن مراحل نصب افزونه برای شما نمایش داده می شود.

در برخی افزونه ها پس از نصب موفقیت آمیز , اطلاعاتی درباره افزونه ای که نصب کرده اید نیز نمایش داده می شود . این اطلاعات از افزونه ای به افزونه ی دیگر متفاوت است .

در صفحه نصب / حذف تب هایی با عناوین کامپوننت ها, ماژول ها , پلاگین ها , زبان ها و قالب ها وجود دارند . با کلیک روی هریک از این تب ها لیست افزونه های نصب شده از آن نوع نمایش داده می شوند. شکل زیر تب کامپوننت ها را در این صفحه نشان می دهد که در آن لیست کامپوننت های نصب شده نمایش داده می شود.

inistaller

در صفحه جزئیات کامپوننت از جمله نام کامپوننت , فعال یا غیر فعال بودن , شماره نسخه , تاریخ انتشار کامپوننت مطابق با تاریخ درج شده در فایل XML آن ,نویسنده یا توسعه دهنده کامپوننت و همچنین سازگاری آن با ورژن جوملای نصب شده , نمایش داده می شود. در سایر تب ها نیز جزئیات مشابهی از آن نوع افزونه نمایش داده می شود. شما می توانید با کلیک روی آیکن نمایش داده شده در ستون فعال یک افزونه فعال یا غیر فعال کنید .

در این بخش شما می توانید افزونه هایی را که دیگر نیاز ندارید با انتخاب دکمه رادیویی کنار نام افزونه و سپس کلیک روی دکمه حذف در نوار ابزار , حذف کنید. توصیه می شود پیش از حذف یا نصب یک افزونه روی سایت یک نسخه پشتیبان از کل سایت و پایگاه داده آن تهیه کنید.نکته ای که پس از حذف یک افزونه باید بررسی کنید این است که تمام فایل های مرتبط با آن افزونه حذف شده باشند به ویژه اگر یک افزونه را به علت مشکلات امنیتی موجود در آن حذف کرده اید.به این منظور باید با استفاده از FileManager و با توجه به نوع افزونه وارد یکی از پوشه های componnets ,modules ,plugins ,templates یا languages شوید. همچنین لازم است این پوشه ها را در بخش administrator نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام فایل های مرتبط با افزونه مورد نظر در بخش کاربری و بخش مدیریت سایت حذف شده اند .

شاد و سلامت باشید..