نسخه دسکتاپ ایردروید با تغییرات و بهینه‌سازی عملکرد فایل ‎منیجر عرضه شد
حتما برای شما هم پیش‌آمده است که بخواهید گوشی هوشمند یا تبلت اندروید خود را از طریق رایانه‌ی شخصیتان مدیریت کنید. برنامه ایردروید یکی از ابزار‌های کاربردی موجود برای کنترل گوشی‌های هوشمند اندروید از طریق رایانه است. این برنامه از زمان رونمایی تاکنون، توانسته است جایگاه خود را در دستگاه‌های اندرویدی به‌خوبی باز کند و در میان نرم‌افزارهای مشابه، خودی نشان دهد.
مقاله‌ی مرتبط:

    حداقل ۱۰ میلیون کاربر ایردروید در خطر هک شدن قرار دارند

با داشتن این برنامه روی دستگاه اندرویدی خود می‌توانید به‌آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق اتصال اینترنت، مدیریتی کلی روی گوشی اندروید خود داشته باشید. این اپلیکیشن کاملا بی‌نقص است و به‌محض بهره‌برداری از آن دیگر به فکر کابل برای اتصال بین موبایل و پی‎سی نخواهید بود. بااینکه امکانات بی‌شماری در این اپلیکیشن نهفته شده است؛ این نرم‎افزار کاملا در مرورگر اجرا می‌شود و برخلاف نرم‌افزارهای مشابه مدیریت اندروید، احتیاج به نصب برنامه‌های اضافه روی رایانه‎ی کاربر ندارد.

Airdroid FileManager

استودیوی سَند (SAND)، توسعه‌دهنده این نرم‌افزار، نسخه ۳.۵ کلاینت دسکتاپ ایردروید را با بهبود و تغییرات کلی در فایل منیجر ارائه کرد. در نسخه‌ی جدید، با اضافه شدن امکاناتی نظیر تب نیو‎فولدر، ظاهر قسمت فایل ‎منیجر اپلیکیشن که فایل‌های دستگاه اندرویدی را نشان می‌دهد، بسیار شبیه به فایل‎ منیجر سیستم‌عامل مورداستفاده‌ی کاربر شده است. قابلیت درگ اند دراپ برای هرچه راحت‌تر شدن انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه موبایل در این نسخه اضافه‌ شده است.

AirDroid FileManager

در این نسخه کاربران می‌توانند تمام عکس‌های موجود در گوشی هوشمند خود را با یک کلیک به‌راحتی مشاهده، دریافت یا پاک کنند.