در این قسمت به شما آموزش می دهیم که نسبت متن به کد چه قدر اهمیت دارد برای بهینه سازی سایت شما.

نسبت متن به کد چیست ؟
این نسبت مثل سایر نسبت ها، یک عدد هست حاصل تقسیم مقدار متن یک صفحه نسبت به میزان کدهای آن صفحه. میزان نوشته ها مقدار همون متنی هست که در صفحه کاربر میبینه و  میزان کدها اون چیزی هست که در پشت پرده باعث میشه این صفحه به شکل مورد نظر و با بخش های مورد نظر دیده بشه.

high-text-to-html-ratio-300x224

نسبت مناسب چه قدر هست؟

حداقل میزان مناسب برای این نسبت ۲۵ درصد هست. یعنی نست متن به کد سایت شما هر چه قدر از ۲۵% بیشتر باشد، بهتر است. چرا؟ چون نشون میده که محتوایی که شما برای کاربر آماده کردید بالاتر از کدهاییه که برای کاربر قابل ملاحظه نیست و به نوعی به کارش هم نمیاد!

    پس ازظهور پاندای سئو کار، نسبت متن به کد اهمیت بیشتری پیدا کرد.
این نسبت چطور بر روی سئو تاثیر میزاره؟

این نسبت به صورت مستقیم از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو نیست ولی به طور غیر مستقیم تاثیرات زیادی روی سئو داره. از تاثیرات غیر مستقیم اون:

ثابت میکنه برای کاربر ساخته شده: میزان بالاتر این نسبت نشون میده که این صفحه برای کاربر ساخته شده و نه برای موتور جستجو و این در دید موتورهای جستجو ارزش بسیار بالایی داره (بخصوص بعد از ظهور جریمه های پاندا)

سرعت بارگذاری بهتر: هر چی نسبت متن به کد بیشتر باشه یعنی میزان کدهای اضافی در صفحه کمتره و لذا سرعت بارگذاری صفحه بیشتر خواهد بود.

ایندکس بهتر و سریعتر: هر چه میزان کد نسبت به متن کمتر باشه به خزنده های جستجوگرها این امکان را میده که صفحه را بهتر و سریعتر ایندکس کنند.

چگونه این نسبت را افزایش بدیم؟

بهترین روش اینکه برای کاربر مطلب بنویسید و خوب در این صورت متن مناسبی نسبت به کد خواهید داشت ولی اگه مثل قسمت ریز نکته های سئو ما مجبور بودید متن های کوتاه بنویسید باید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

۱٫  ولید بودن کدهای قالب

۲٫ حذف کدهای غیر ضروری

۳٫  حدف فاصله های سفید خالی در کد نویسی

۴٫  تا جایی که میتونید از جداول استفاده نکنید

۵٫  استفاده از css برای استایل بندی

۶٫  تغییر سایز تصاویر

۷٫  حذف تصاویر غیر ضروری

۸٫ نگه داشتن حجم صفحه زیر ۱۰۰ کیلوبایت

۹٫  حذف متن های مخفی که برای کاربران قابل رویت نیست