طراحی سایت با عملکرد بالا، کار زیاد سختی نیست. یادگیری مراحل و روند انجام آن در ابتدای کار ممکن است برای شما کمی ناآشنا باشد؛ اما این کار واقعاً کار دشواری نیست. اگر در کار تجارت الکترونیک تازه کار هستید ممکن است با یک سوال بزرگ مواجهه شده باشید: ” برای طراحی سایت کوچک فروشگاهی با مینی سایت از چه نرم افزاری باید استفاده کرد؟ “

یکی از چیزهایی که باعث ترس افراد در طراحی سایت های کوچک فروشگاهی شده و آنها را از انجام این کار باز می دارد این است که آنها فکر می کنند برای انجام این کار به نرم افزار خاصی نیاز می باشد. که به آنها ” نرم افزار طراحی سایت ” ” ویرایشگر HTML ” و یا ” نرم افزار برنامه نویسی ” می گویند.

باید بگویم که فقط اسمهای این نرم افزارها کمی ترسناک است! شما هم همینطور فکر می کنید؟ اما واقعاً آنقدرها هم بد نیستند. خوب حالا از کجا می خواهید شروع کنید؟ خبر خوب برای شما این است که اگر بتوانید از نرم افزار پردازش کلمه استفاده نمایید و پس از آن می توانید از ویرایشگرهای متنی HTML مدرن استفاده کنید.

کار با این نرم افزار مدرن و یادگیری و استفاده از آن اصلاً کار سختی نیست. با اینکه بعضی از بسته های نرم افزاری HTML بسیار گران قیمت هستند اما جایگزین های ارزان قیمت و یا رایگان نیز برای آنها وجود دارد. در اینجا گزینه هایی برای شما که می خواهید کار طراحی سایت فروشگاهی و کوچک خود را انجام دهید تا به بازاریابی اینترنتی و فروش محصولات شما کمک کند، ارائه شده تا یکی از آنها را انتخاب نمایید.

۱- نرم افزار استاندارد صنعتی

بسته های نرم افزاری استاندارد صنعتی، نرم افزارهایی مانند Microsoft expression web (که برای frontpage استفاده می شود) و Adobe Dreamweaver یا( Macrromedia Dreamweaver) می باشد. این دو بستهء نرم افزاری به صورت پایه ای توسعه وب سایت های حرفه ای را آموزش می دهد. بسیاری از وب سایت های تجاری توسعه و طراحی وب سایت و نیز مراکز آموزشی از این بسته های نرم افزاری استفاده می کنند.

این نرم افزارها فوق العاده قدرتمند و دارای برنامه های ویژه و کامل با برچسب تطابق قیمت می باشند. در واقع این نرم افزارها دارای پایگاه هایی با دانش گستردهء آنلاین همچون آموزشگاه های آزاد و انجمن های پشتیبان علمی می باشند. بنابراین اگر فقط شروع به ساختن و طراحی سایت کوچک فروشگاهی برای خودتان نمایید و بعد از آن تمایل به انجام کارهای بیشتری در وب سایت تان برای گسترش داشتید، احتمالاً راه برای انجام آن وجود خواهد داشت.

شما همیشه می توانید اقدام به بروزرسانی وب سایت خود نمایید، البته وقتی که حداقل شروع به پول سازی و بازاریابی آنلاین نموده باشید!

۲- نرم افزارهای متوسط

اگر تمایل دارید که بدانید هزینه ای که بابت نرم افزار پرداخت می کنید چقدر است و مطمئن شوید که ارزشش را دارد، باید بدانید که بسته های نرم افزاری زیادی با قیمت های متوسط برای توسعه وب سایت وجود دارد. اولین بسته نرم افزاری با قیمت متوسط، Web plus form UK software developer serif می باشد. این شرکت به طور منظم برندهء جوایز نرم افزارهای صنعتی برای بسته های نرم افزاری تولیدی اش شده است.

این بسته ها دارای کتابچهء راهنما برای پشتیبانی، کمک های فنی و دارای انجمن های کاربران برای حل مشکلات می باشد. تمامی بسته ها حاوی کتابچهء راهنما در دیسک ها به همراه تعدادی template می باشد. یکی دیگر از بسته های نرم افزاری با قیمت مناسب coffee cup visual site designer می باشد. این بسته را با دیگر بسته های رایگان با همین نام coffee cup اشتباه نگیرید. این نسخهء ویرایشگر متنی می باشد.

این نرم افزار دارای یک رابط wysiwyg می باشد که به طور کلی به شما این امکان را می دهد که بتوانید عناصر مختلف در نرم افزار را drag وdrop کرده و به صفحات وب سایت خود ببرید. همچنین دارای ۱۰ تم قابل تنظیم بوده که می توانید آنها را به سلیقهء خود تنظیم نمایید؛ دیگر تمها نیز قابل خریداری می باشد.

۳- بسته های نرم افزاری رایگان و یا ارزان قیمت

برخی از بهترین بسته های نرم افزاری رایگان و یا ارزان قیمت با نام kompozer-HTML kit-Amaya می باشند. البته حتماً نرم افزارهای دیگری وجود دارد اما اینها برخی از بهترین ها و محبوب ترین ها هستند. با استفاده از چنین نرم افزارهایی می توانید به سرعت تمامی این مهارت های لازم برای طراحی سایت های کوچک فروشگاهی یا مینی سایت را بدست آورید.

سپس هنگامی که شما آمادهء ارتقاء وب سایت تان به چیز بهتری شدید، می توانید برای آن پول خرج کنید. بسیاری از این نرم افزارهای ارزان قیمت و یا رایگان دارای جوامع آنلاین و پشتیبان است که می تواند به تازه کاران کمک زیادی کند، اما انتظار آموزش های وسیع و رایگان و یا پایگاههای اطلاع رسانی زیادی نداشته باشید.

نزدیکترین این نرم افزارها به هدف شما kompozer می باشد. زیرا نرافزار kompozer به صورت open source برنامه نویسی شده است. به هر صورتی که تصمیم به انتخاب یکی از راه های توسعه و طراحی سایت مینی کردید، نباید اجازه دهید سوالات و موانع در نرم افزارها شما را در این کار متوقف سازد. هر قدر تجربه بیشتری کسب کنید و هزینه صرف نمایید یک راه حل بهتری خواهید یافت. با کمی پشتکار می توانید امپراتوری وب سایت خود را راحت تر و سریع تر از آنچه تصورش را می کنید، راه اندازی نمایید.