نرم افزار جایگزین برای TeamViewer
ساعاتی پیش خبری مبنی بر مسدود شدن سرویس TeamViewer برای کاربران ایرانی منتشر شد که ما نیز در زومیت آن را پوشش دادیم. ازآنجاکه این سرویس طرفداران و کاربران بسیاری دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله ۵ نرم‌افزار مشابه معرفی کنیم تا در صورت نیاز بتوانید به‌جای Team Viewer از آن‌ها استفاده کنید. شیوه‌ی کارکرد هر ۵ برنامه یکسان است؛ به این معنا که بعد از نصب برنامه روی هر ۲ کامپیوتر مبدأ و مقصد، باید از اطلاعات و رمز داده‌شده استفاده کنید تا بین دو کامپیوتر اتصال برقرار کنید.
Windows Remote Desktop Connection

مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض ابزاری برای کنترل از راه دور یک کامپیوتر در ویندوز تعبیه کرده که تحت عنوان Windows Remote Desktop Connection در اختیار کاربران قرار گرفته است. درواقع شما بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای و تنها با استفاده از همین ابزار، قادر خواهید بود به کامپیوترهای دیگر متصل شوید و آن‌ها را از راه دور کنترل کنید. این ابزار دارای محدودیت در کنترل هم‌زمان چند کامپیوتر است و در آنِ واحد، تنها می‌تواند به یک کامپیوتر متصل شود؛ اما از آنجایی که اکثر کاربران نیازی به کنترل هم‌زمان بیش از یک کامپیوتر ندارند، می‌توان آن را نادیده گرفت. این ابزار که در Control Panel قابل دسترسی است، می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که استفاده‌ی زیادی از ریموت کنترل ندارند و می‌خواهند بدون دانلود نرم‌افزارهای جداگانه، اقدام به مدیریت یک کامپیوتر از راه دور کنند.

    ویژگی‌ها: سریع بودن برنامه، امکان دسترسی کامل به کامپیوتر مقصد و وجود پیش‌فرض آن در نسخه‌های مختلف ویندوز
    سیستم عامل: ویندوز، مک
    برای دسترسی به کنترل پنل بروید یا نام Remote را در استارت منو جستجو کنید.

Chrome Remote Desktop

دومین ابزار پیشنهادی برای جایگزینی TeamViewr، افزونه‌ی محبوب و معروف مرورگر کروم است که به‌سادگی و به‌طور رایگان، دانلود و نصب می‌شود. کافی است وارد مرورگر کروم و بخش افزونه‌ها شوید تا بتوانید Chrome Remote Desktop را به‌طور رایگان دانلود و فعال کنید. به همین سادگی، از این پس می‌توانید از داخل مرورگر کروم به سیستم مقصد متصل شوید و آن را کنترل کنید. این افزونه روی مرورگر کروم اجرا می‌شود؛ بنابراین می‌توانید از آن روی هر سیستم عاملی که توانایی اجرای مرورگر کروم را دارد استفاده کنید. کافی است این افزونه را نصب کنید و از اطلاعات آن برای اتصال استفاده کنید. همچنین به لطف اپلیکیشن موبایل Chrome Remote Desktop، می‌توانید از طریق موبایل نیز به کامپیوتر مورد نظر متصل شوید و آن را کنترل کنید.

    ویژگی‌ها: استفاده سریع و آسان، حجم کم، نیاز نداشتن به نصب نرم‌افزار جداگانه، امکان استفاده مستقیم از داخل مرورگر و دسترسی به فایل‌ها و …
    مرورگر مورد نیاز: گوگل کروم
    برای دانلود و ورود به سایت نرم‌افزار، کلیک کنید.

Ammyy Admin

نرم‌افزار سومی که می‌توانید از آن به‌جای TeamViewer استفاده کنید، Ammyy Admin نام دارد که با حجمی کمتر از یک مگابایت قابل دانلود و استفاده خواهد بود. کافی است این برنامه را دانلود و روی هر دو سیستم مبدأ و مقصد اجرا کنید. سپس با اطلاعات داده‌شده، می‌توانید اتصال بین دو کامپیوتر را برقرار کنید. علاوه بر امکان مدیریت دسکتاپ، مواردی همچون انتقال فایل یا گفتگوی زنده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

    ویژگی‌ها: حجم بسیار کم، نیاز نداشتن به نصب، استفاده آسان و سریع
    سیستم عامل: ویندوز
    برای دانلود و ورود به سایت نرم‌افزار، کلیک کنید.

 

AnyDesk

چهارمین نرم‌افزاری که در این مطلب معرفی خواهیم کرد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، AnyDesk نام دارد. نکته‌ی جالب در رابطه با این نرم‌افزار، پشتیبانی آن از مک و لینوکس است که می‌تواند کارایی آن را چند برابر کند. علاوه بر امکان کنترل کامپیوتر، شما قادر به انتقال فایل و اطلاعات بین این دو سیستم نیز  خواهید بود. همچنین به کمک اپلیکیشن موبایل AnyDesk می‌توانید از طریق موبایل نیز اقدام به کنترل کامپیوتر مورد نظر کنید.

    ویژگی‌ها: اتصال ساده و رخ ندادن مشکلات اتصال به دلیل فایروال، حجم کم، استفاده آسان
    سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس
    برای دانلود و ورود به سایت نرم‌افزار، کلیک کنید.

Splashtop

به‌عنوان آخرین نرم‌افزار موجود در لیست جایگزین‌های Team Viewer، به سراغ Splashtop خواهیم رفت که ابزاری قدرتمند برای کنترل کامپیوتر از راه دور است. مانند ۴ نرم‌افزار دیگر، توسط این برنامه نیز می‌توانید کنترل یک کامپیوتر را از راه دور به دست بگیرید و علاوه بر کنترل ماوس و کیبورد، قادر به انتقال فایل نیز باشید. یکی از نکات قوت Splashtop، کیفیت بالای تصویر در انتقال است؛ به‌طوری که در صورت برخورداری از سرعت بالا، حتی می‌توانید بازی‌ها و فیلم‌های خود را نیز از راه دور اجرا و کنترل کنید. این نرم‌افزار نسخه موبایل نیز دارد؛ به این معنا که می‌توانید از طریق موبایل هم کامپیوتر خود را مدیریت کنید.

    ویژگی‌ها: استفاده آسان از برنامه، اتصال بدون دردسر و کیفیت بالای تصویر
    سیستم عامل: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی‌اواس
    برای دانلود و ورود به سایت نرم‌افزار، کلیک کنید.