نحوه ساخت دیتابیس در سیپنل

رای انجام این عمل ابتدا به کنترل پانل cPanel‌ وارد شوید و به بخش MySQL Databases مراجعه نمایید.
در این صفحه پس از کلیک بر روی ابزار Create New Database اقدام به وارد نمودن نام بانک اطلاعاتی نموده و کلید Create Database‌ را کلیک کنید.
مثال برای نام دیتابیس: drupalcms

در این مرحله مجددا به صفحه MySQL Databases بازگشته و از قسمت MySQL Users با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور اقدام به ایجاد یک کاربر برای دیتابیس مربوطه نمایید.

در این مرحله بانک اطلاعاتی و کاربر مربوطه ساخته شده است اما ارتباطی بین آنها وجود ندارد پس به صفحه MySQL Databases بازگشته و در پایین، گزینه ای با نام Add User To Database وجود دارد که پس از انتخاب کاربر و دیتابیس مورد نظر بر روی گزینه Add کلیک کنید.

در صفحه جدید گزینه All Privilages را انتخاب و Make Changes را کلیک کنید.
پس از انجام این عمل کاربر ایجاد شده امکان ارتباط با دیتابیس مربوطه را بدست می آورد.
در زمان نصب سیستم دروپال ، برای تنظیمات بانک اطلاعاتی، مشخصاتی که در بالا تعریف نمودید را وارد کنید.

توجه: نام کاربری دیتابیس و نام دیتابیس در CPanel با نام کاربری اکانت شما ادغام میشود اما رمز عبور همان رمز تعیین شده میباشد.
بطور مثال اگر نام کاربری ورود به سی پنل شما cpuser است و نام دیتابیس شما dbname و نام کاربری تعریف شده برای دیتابیس dbuser است، نام دیتابیس و نام کاربری آن برای تعریف در هنگام نصب دروپال بصورت زیر است :

نام دیتابیس : cpuser_dbname

نام کاربری دیتابیس : cpuser_dbuser

رمز عبور دیتابیس : رمزیست که انتخاب کرده اید

نام هاست برای اتصال به دیتابیس localhost است.

آموزش ساخت دیتابیس در DirectAdmin :

برای ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین ابتدا وارد کنترل پنل خود شوید و سپس روی گزینه MySQL Management کلیک کنید و سپس روی گزینه Create new Database کلیک کنید و در قسمت Database Name نام دیتابیس خود را انتخاب کنید.

سپس در قسمت Database Username نام کاربری دیتابیس خود را انتخاب کنید و سپس رمزی برای این کاربری در قسمت Username Password ایجاد کنید.

سپس روی گزینه create کلیک کنید.