برای ایجاد یک فرم اشتراک در وب سایت یا وبلاگ خود می توانید این مراحل ساده را پشت سر بگذارید و به مرور ترافیک خود را بالا ببرید:

ابتدا یک حساب کاربری FeedBurner در گوگل بسازید البته اگر در گوگل یک حساب کاربری دارید می توانید از همان حساب کاربری استفاده کنید برای این منظور ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید سپس به این آدرس بروید.

در حساب کاربری Feed Burner خود آدرس RSS یا فید خود را در قسمت burning وارد کنید. و پس از گذراندن مراحلی ساده باید آنرا فعال نمایید.

حالا زمان آن است که کد مربوط به اشتراک ایمیل خود را دریافت نمایید. بعد از اینکه روی RSSخود در Feed Burner کلیک کردید صفحه ای خواهید دید که ۵ زبانه دارد: Analyze, Optimze, Publicize, monetize و Troubleshootize حال روی Publicize کلیک کنید. و سپس روی Email Subscription کلیک کنید. حال با کلیک کردن روی Activate آنرا فعال کنید. در این هنگام است که کد مربوط به وب سایت یا وبلاگ خود را دریافت خواهید کرد. در اینجا هم تنظیماتی در اختیار شما قرار دارد که بسته به ظاهر و ساختار وب سایتتان می توانید آنها را انتخاب نمایید.

و قرار دادن کدی که در اختیار شما قرار می گیرد در وب سایتتان به سادگی یک copy و paste است. با کپی کردن این کد HTML در صفحه ای که می خواهید فرم اشترک ثبت نام خود را قرار دهید همه چیز تمام است. حال در این صفحه فرمی دارید که کاربران شما با اشتراک در آن می توانند آخرین مطالب شما را دریافت نمایند.

ه محض اینکه این مراحل را با موفقیت به اتمام رساندید کاربران شما می توانند در سیستم اشتراک شما عضو شوند. و از طریق ایمیل از آخرین مطالب شما مطلع گردند. FeedBurner به صورت خود کار ایمیلی حاوی آخرین مطالب برای کاربران شما ارسال می نماید شما حتی می توانید مشخص کنید ایمیل شما چه زمانی از روز ارسال گردد.