انتقال سایت جوملا از لوکال هاست به سرور
۱)ابتدا از طریق برنامه Cute ftp به سایت متصل می شویم ، یوزر و پس هاست را وارد می کنیم . البته از طریق خود هاست هم میشه ولی سرعت کار با این برنامه قابل مقایسه نیست.

طراحی سایت

نکته : در برخی از مواقع هاست ما دارای حجم ۲۰۰ مگابایت یا کمتر است و هنگامی که کل سایت را یکجا فشرده می کنیم ممکن است از حجم هاست ما بیشتر شود ، در این صورت باید به صورت بخش بخش سایت از لوکال به سرور منتقل کرد از طریق cute ftp

نکته : نام دامنه و مسیرهایی که در این آموزش انتخاب شده است به صورت فرضی می باشد و شما باید از طالاعات خود به جای اسم های پیش فرض استفاده کنید.

که در این صورت بعد از اپلود بخش بخش سایت که به صورت فایل زیپ شده می باشد ، به هاست رفته و فایل زیپ را از حالت زیپ شده خارج می کنیم و سپس فایل زیپ شده را پاک می کنیم. برای مراجعه به هاست ابتدا اسم دامنه را زده و سپس اسلش سی پنل : tehranfish.com/cpanel

xvhpd shdj

تنظیمات سایت پس از آپلود کامل :

۱ ) درست کردن دیتابیس در هاست ( به هاست رفته و از قسمت databases گزینه MySql databse را انتخاب می کنیم. مراجعه شود به عکسهای ضمیمه شده.

پس از ساختن دیتابیس و یوزر مورد نظر و انجام تنظیمات آن نوبت به انتقال دیتابیس از لوکال به هاست می باشد.

برای اینکار ابتدا به لوکال هاست رفته و برروی phpmyadmin کلیک میکنیم . و دیتابیس مورد نظر را انتخاب کرده و خروجی می گیریم یا به اصطلاح Export می کنیم.

 

پس از اتمام خروجی گرفتن از دیتابیس در لوکال نوبت به انتقال دیتابیس می رسد. برای اینکار به هاست مراجعه کرده و در قسمت databases روی گزینه phpmyadmin کلیک کرده و دیتابیس مورد نظر را انتخاب می کنیم و سپس دیتابیسی که قبلا از لوکال Export کرده بودیم در اینجا Import می کنیم.

۲) تنظیمات configuration.phpدر هاست

ابتدا وارد file manager درهاست شده و فایل configuration.php را انتخاب می کنیم و سپس بروی گزینه edit کلیک نمایید و صفحه ای برای ما باز می شود که می توانید از طریق ان کد ها را ویرایش کنید .

 

قسمتهای زیر باید رد فایل configuration.php تغییر پیدا کند
public $user = ‘root’;
public $password = ”;
public $db = ‘fish’;

که به جای این یوزر و پسورد و نام دیتابیس که قبلا در هاست ساخته ایم وارد می کنیم .

همچنین قسمتهای زیر باید تغییر یابد

public $log_path = ‘C:\\xampp\\htdocs\\fish/logs’;
public $tmp_path = ‘C:\\xampp\\htdocs\\fish/tmp’;

یعنی باید آدرس یا مسیر پوشه عوض شود و به صورت آدرس پوشه هاست عوض شود. مانند مثال زیر آدرس تغیییر می کند. ضمنا یک اسلش می گذاریم

public $log_path = ‘/home/tehranfi/pulic_html/logs’;
public $tmp_path = ‘/home/tehranfi/pulic_html/tmp’;

کار تمام است به همین راحتی ، تنها کافیست آدرس سایت را در مرورگر خود بزنید.