چگونه پیغام‌های خصوصی برای کاربران دیگر ارسال کنید

پس از اینکه افرادی را به لیست ICQ خود اضافه نمودید می‌توانید به آنان پیغام‌های خصوصی ارسال نمایید. اگر شخص گیرنده این پیغام به اینترنت وصل باشد و نرم‌افزار ICQ در رایانه او در حال اجرا باشد، پیغام‌های ارسالی شما را فوری دریافت می‌کند. زمانی که پیام جدیدی توسط ICQ دریافت می‌شود، دو اتفاق رخ می‌دهد، اول اینکه صدایی از بلندگو پخش می‌شود، دوم اینکه شکل آیکون نمایش داده شده در نوار وضعیت تغییر می‌یابد. در صورتی که کاربری که دریافت کننده پیغام است به شبکه ICQ وصل نباشد، زمانی که وصل این شبکه می‌شود پیغام ارسال شده را دریافت می‌کند.

برنامه ICQ را اجرا کنید
اگر آیکون ICQ در نوار وضعیت دیده نمی‌شود، ICQ را اجرا کنید تا آیکون آن به نوار وضعیت ویندوز اضافه شود.

نمایش پنجره اصلی ICQ

اگر آیکون ICQ در نوار وضعیت دیده می‌شود برای نمایش پنجره اصلی آن، آیکون نوار وضعیت را دو بار کلیک کنید.

شخصی که می‌خواهید به او پیغام ارسال کنید،انتخاب نمایید.
برای ارسال یک پیغام خصوصی به شخصی که در لیست تماس شما است روی نام آن شخص دو بار کلیک کنید تا پنجره Message Session به نمایش در آید.

ارسال پیغام
متنی که می‌خواهید ارسال کنید را در کادر زیرین پنجره Message Session نوشته و دکمه Send را کلیک کنید. اگر شخص مقابل به اینترنت و شبکه ICQ متصل باشد پیغام شما را فوری دریافت خواهد کرد. در غیر این صورت، پیغام شما زمانی که طرف مقابل به شبکه ICQ وصل شود، توسط او دریافت خواهد شد.

پاسخ دادن به پیغام‌های ارسال شده توسط اشخاص دیگر

پیغام‌های ارسال شده توسط اشخاص دیگر موجب می‌شوند آیکون ICQ در نوار وضعیت تغییر شکل دهد. این آیکون را کلیک کنید تا متن پیغام‌های دریافتی به نمایش درآیند. شما می‌توانید در قبال پیغام‌هایی که دریافت می‌کنید پیغامی به عنوان پاسخ ارسال کنید. برای پاسخ دادن به ارسال کننده پیغام، متن مورد نظرتان را تایپ نموده دکمه Send را کلیک کنید.

افزودن Emoticon به متن‌های ارسالی
به منظور جذابیت بیشتر گفتگوهای خود با دیگران می‌توانید شکلک‌هایی به نام Emoticon به متون خود اضافه کنید. خودتان امتحان کنید.