من بخش زیادی از ۱۰ سال گذشته ام را با صبر و حوصله صرف توضیح و تشریح برای صاحبان مشاغل و کمپین های تازه تاسیس سئو و ساخت سایت کردم که کلید بودن را، در رتبهء ‌یک لیست گوگل پیدا کرده بودند. با استفاده از چند کلمه کلیدی- سایتهایی با دامنه های قوی ماموریت احمقانهء خود را به انجام می رساندند!

نوشتن مقالات بی محتوا و ارسال آن به شبکه هایی که پر از اینگونه مقالات هستند در واقع اتلاف وقت و پهنای باند محسوب می شود. استفاده از اینگونه کلمات کلیدی که شبیه حروف شکسته و نامفهوم در وب سایت شما هستند احمقانه به نظر رسیده و تمامی لینکهای مرتبط با آن هم اسپم محسوب می شوند.

من تصور می کردم که تا سال ۲۰۱۰ تمامی این موارد و اشکالات ۱۰۰٪ برطرف شود که تا به حال انجام نشده. حتی مطمئن نیستم ۵۰٪ آن هم درست شده باشد. به من نگویید که تمامی مسائل مربوط به این موضوع را در نهایت درک کرده و رعایت می کنید – زیرا چیزیست که سالها برای شما گفته شده و تا به حال انجام نشده است. حتی بارها و بارها نکات این موارد به شما ذکر شده است.

در حال حاضر من همان موتور جستجویی را می بینم که در حال نمایش هرزنامه ها می باشد که ۵ سال پیش دیده بودم به این کار اشاره می کرد. من کلمات کلیدی، دامنه و آدرسهایی که هیچ ارزشی ندارد را می بینیم که هنوز در نتایج موتورهای جستجو در بالاترین رتبه قرار دارند؛ آن هم فقط به دلیل آنکه آدرس آنها دقیقاً منطبق می باشد!

من به نوبه خود لینک های جعلی زیادی دیدم که برلینک های طبیعی غلبه کردند. دیده ام که یک شرکت با ۱۰ شرکت مشابه دیگر اما با وب سایتهای متفاوت می تواند رقابت کرده و بر ۲۰ نتیجهء اول لیست گوگل تسلط یابد. بدترین بخش این موضوع این است که چگونه به تنهایی کل لینک سازی و خرید لینک و کارهای وابسته به آن را انجام می دهید. ایجاد لینک یکی از اعمال ناخوش آیند و وحشتناک برای ساخت سایت و ارائه یک وب سایت می باشد. این امر کمی غیر طبیعی است و شاید گاهی حتی نباید وجود خارجی داشته باشد.

به همین دلیل است که همیشه به مردم گفته ام برای وب سایت، یک لینک مناسب و سزاوار داشته و کلمه ای مناسب در مورد آن برای (بازاریابی) ارائه کرده تا پیوندهای مناسبی دریافت نمائید. اما شما جناب گوگل، با اعمال خود از من یک دروغگو ساخته اید. در حالی که یک پیشنهاد ساده لوحانه قطعاً می تواند باعث ایجاد پیوند برای وب سایت شود، اما چنین پیوند هایی به ندرت دارای متنهای anchor مناسب که شما به آن نیاز دارید هستند. برای داشتن متنهای anchor راههای زیادی بوده و به ندرت می توان از لینکهای طبیعی بدست آورید.

چنین مواردی است که به افراد فشار وارد کرده و آنها را مجبور به خرید لینک های “غیر طبیعی” که شما تمایلی به آنها ندارید، می کند که البته در خفا از وجود چنین لینکهایی خوشحال هستید.

روی صحبت من با شرکت گوگل است: من مطمئنم از وجود شرکتهایی که ماهیانه با دریافت مبالغی مانند ۵۰ هزار دلار برای نوشتن مقالاتی بی فایده و بی محتوا که چرخش آن از طریق هرزنامه ها انجام می شود آگاه هستید. همچنین کار دیگر این شرکتها تولید نرم افزارهای word-mixer می باشد ( که چند مقاله را به صدها مقاله تبدیل می کند) سپس برخی از آنها متنهای anchor و کلید واژه های قوی را با وب سایت مشتریان خود پیوند داده و آنها را به شبکه خود که دارای هزاران وبلاگ و سایتهای جعلی که دارای مقالات پست شده مهمل نیز می باشد، ارسال می کنند. و این روش کار می کند!

جناب گوگل، کم نیستند لینکهایی با کلمات کلیدی قوی که با سایتهای پر از چرند لینک شده و شدیداً باعث بالا رفتن و ارتقاء رتبهء آنها در موتور جستجوی شما می شوند. بله این موضوع واقعیت است که این لینکها پایدار نبوده و نمی توان برای مدت طولانی روی آنها حساب کرد. (نه به این دلیل که شما متوجه نمی شوید!) بلکه دلیل این است که آنها این مراحل را تکرار می کنند و به کار خود ادامه می دهند. تا زمانی که مشتریان قادر به هزینه کردن برای آلایندگی در اینترنت باشند ( و برای نتایج موتور جستجوی شما) این عمل جواب می دهد…واقعاً برای گوگل باعث تاسف است.

اگر ساخت لینکهای (link building) به صورت جعلی به خوبی کار نکرد، و یا دامنه های غنی شده با چندین کلمات کلیدی در رتبه بندی مقامی کسب نکرد، احتمالاً شرکت های مورد نظر به دنبال جایگزینی و ساخت سایت هایی هستند که برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو قادر به پرداخت هزینه و سرمایه گذاری بهتری می باشند. اما چرا باید این کار را انجام دهند؟ برای آنها تولید اسپم که شما به آنها تمایل دارید و معرفی آنها به وب سایتهای کوچک نسل جدید، بسیار آسان است.

به هر حال جناب گوگل، در حال حاضر من چیزی به شما نمی گویم که خودتان از آن خبر نداشته باشید. فقط می خواهم راجع به الگوریتمی که به فرایند و نکات مثبت وب سایتها و لینک های مناسب، پاداش داده و به نوع بد آن لینک ها چیزی نمی دهد، بدانم. در ضمن، فعلاً این موضوع را پیش خودم نگه می دارم و به مردم نمی گویم که وب سایت خود را به بهترین نحو برای کاربران بسازند؛ چون ممکن است رتبهء آنها از یک تعداد از وب سایتها با طراحی وحشتناک، در نتایج موتور جستجوی شما، کمترشود.

اما هنگامی که آنها از من می پرسند چه راهی راه بهتری برای اسپم نشدن است! … به آنها حقیقت را خواهم گفت.

پیوست: شما هنوز بهترین گزینه نسبت به دیگر موتورهای جستجو هستید!