نام روتر خود را از دید دیگران مخفی کنید

SSID در واقع مخفف عبارت Service Set Identifier و نام مشخص‌کننده یک شبکه مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ است. اکثر روترهای وای‌فای امروزی در حالت پیش‌فرض، SSID یا نام خود را به کلیه سیستم‌های اطراف ارسال می‌کنند. بنابراین اگر شبکه شما در وضعیت «ارسال به همه» یا «Broadcast» باشد هر فرد نزدیک شما با یک تبلت، تلفن هوشمند یا رایانه‌ای با کارت شبکه بی‌سیم می‌تواند نام شبکه‌تان را بداند که این موضوع چندان خوبی نیست. اولین کار امنیتی که باید برای یک شبکه بی‌سیم انجام داد انتخاب یک نام منحصربه‌فرد برای روتر است که تا حد امکان بهتر است از واژه‌هایی که مربوط به برندهای مختلف این دستگاه می‌شود خودداری کرد. تعداد کاراکترهای مورد استفاده برای SSID می‌تواند حداکثر ۳۲ کاراکتر باشد. پس از آنکه نام روتر خود را تغییر دادید باید آن را از وضعیت Broadcast درآورید تا SSID برای همه افرادی که در محدوده شبکه شما هستند، ارسال نشود. در این حالت کاربری که می‌خواهد به شبکه بی‌سیم متصل شود باید SSID را به صورت دستی وارد کند. جهت مخفی کردن نام روتر مراحل زیر را طی کنید:

۱- در مرورگر خود ip مربوط به روتر (معمولا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱) را وارد کنید و با نام کاربری و کلمه عبور (معمولا هر دو به طور پیش‌فرض admin هستند) وارد بخش تنظیمات روتر شوید.

۲- به دنبال گزینه‌ای با عنوان Wireless بگردید. در روترهای TP-LINK این گزینه در بخش Interface Setup قرار داردSSID. پیش‌فرض را به نام دلخواهی که قابل حدس زدن نباشد تغییر داده و آن را از وضعیت Broadcast درآورید؛ یعنی در بخش Broadcast SSID گزینه NO را انتخاب کنید.

yy