مجموعه ابزارهای یک توسعه دهنده وب باید همیشه پر باشد از منابع گوناگون و هرگز نیز نباید به یکسری منابع ثابت اکتفا کند. توسعه دهندگان دیگر نیز هر روز یکسری ابزارهای بزرگتر ایجاد می کنند که بعضی از این ابزارها موفقیت هایی پیدا می کنند اما بعضا در همان ابتدای راه فراموش می شوند. با سکان آکادمی همراه باشید تا به چند منبع جدید برای طراحی وب اشاره کنیم.

Daux.Io

Daux.io یک مولد اسناد قوی برای وب است که کد کامل آن نیز در گیت هاب قابل دریافت است. شما به سادگی می توانید اسناد خود را چه به صورت آنلاین و متصل به سرور و چه به صورت آفلاین با این ابزار باز کنید. می توانید ویژگی های کامل این ابزار را از لینک بالا مشاهده کرده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهید.

Ladda

Ladda یک افزونه است که علامت بارگذاری را با دکمه های قرار گرفته در سایت ادغام می کند و به شما این امکان را می دهد تا دکمه های تعاملی فوق العاده زیبایی بسازید. علاوه بر مشاهده نمونه های مختلف، این افزونه را از لینک فوق می توانید دریافت کنید.

Revaxarts Theme Documentor

این پروژه قبلا توسط چند تن از توسعه دهندگان Themeforest استفاده شده است و می توانید از آن برای مستند سازی استفاده کنید. رابط آنلاین به شما این امکان را به شما می دهد که سندهای خود را جمع کرده و با تکنولوژی HTML5 آن را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. علاوه بر این، شما می توانید که ذخیره سازی خودکار را فعال کنید و هر زمان که می خواستید برای کامل کردن مستندات باز گردید.

Unicode Table

یونیکد به شما این امکان را می دهد تا کاراکترهایی که معمولا روی صفحه کلید معمولی قابل دسترسی نیستند را ایجاد کنید. اما همیشه باید دقت کرد که همه جا نباید از کاراکترهایی مانند فلش و سایر عناصر مانند آن استفاده کرد چون خوانندگان صفحه نمی توانند درک درستی از آن داشته باشند اما در برخی جاها نیز این راه یکی از موثرترین راه هاست. این جدول یونیکد، یکی بهترین هاست چون این امکان را بوجود آورده که با استفاده از جستجو لیستی از نتایج را دریافت کنید.

WordPress Plugin Boilerplate

ابزاری است که به شما کمک می کند تا افزونه های وردپرس قوی ایجاد کنید. WordPress Plugin Boilerplate تلاش کرده است تا با به کار بردن قوانین سخت گیرانه تر، به شما کمک کند تا کدهای بهتری بنویسید تا هر برنامه نویسی بتواند کدهای شما را درک کند و برای انجام این کار از رویکرد شیئ گرایی استفاده کرده است.

CSS Guidelines

ابزاری شامل یک سری از قوانین برای نوشتن جاوا اسکریپت است. هدف ایجاد این افزونه این بوده که به شما کمک کند کدی را ایجاد کنید که برای هر کسی قابل درک باشد. این قوانین همه چیز را شامل می شود، از قوانین مربوط به Syntax و کامنت گذاری گرفته تا نامیدن کلاس ها و …

Spinkit

این ابزار یکی دیگر از راه های ایجاد انیمیشن های بارگزاری است. Spinkit فقط انیمیشن های CSS را بر روی عناصر ساده صفحه اجرا می کند. می توانید از این انیمیشن ها برای بارگزاری صفحه یا یک عنصر عادی در صفحه استفاده کنید.

Random User Generator

Random User Generator یک API کامل است که برای ایجاد محتوای دینامیک برای توسعه اپلیکیشن بوجود آمده است. این ابزار محتواهای آماده مانند ایمیل، آدرس، آواتار، نام و … با استفاده از یک اتصال سریع و امن به وجود می آورد. با استفاده از آن برنامه نویسی AJAX خیلی ساده تر و قابل فهم تر می شود.

JQuery Plugin Boilerplate

این ابزار یک الگوی ساده برای ایجاد افزونه های JQuery است که راه کارهایی مناسب را به کار می گیرد. جاوا اسکریپت زبانی است سمت کاربر که امکانات خوبی در اختیار کاربران وب قرار می دهد. با استفاده از این ابزار و قوانین ساده ای که برای شما به وجود می آورد، شما وادار به برنامه نویسی بهتر خواهید شد. قوانینی مانند این که پلاگین چه طور کار می کند یا توابع چه طور باید اضافه شوند و …

Regex 101

خیلی از برنامه نویسان به نوعی از نوشتن عبارت های منظم در برنامه های خود می ترسند و دلیل آن پیچیدگی ظاهری آن و سختی آن در هنگام تست کردن آن است. Regex 101 نظم عبارت های کد را در وب سایت و به صورت آنلاین فراهم کرده است.

Font Awesome

Font Awesome یک مجموعه فونت آیکان کاملا رایگان است که به طور منظم هم بروز می شود و اکنون بیش از ۴۵۰ آیکان در آن وجود دارد که می توانید از آن در طیف گسترده ای از پروژه های خود استفاده کنید.