همانطور که می دانید، ISTG یک توپولوژی replication بین site های دورن یک site link می سازد. برای اینکه replication بین site ها را موثرتر کنید، یک domain controller را به عنوان bridgehead server انتخاب کنید. bridgehead server مسئول replication های ورودی و خروجی site ، برای یک پارتیشن است.

برای مثال اگر یک شبکه پنج DC داشته باشد و یکی از DC ها را به عنوان bridgehead server برای پارتیشن دامین (domain naming context) قرار دهید، همه تغییرات بوجود آمده در پارتیشن دامین شبکه را با همه DC های دورن site ، replicate می کند. هنگامی که تغییرات به سرور Bridgehead رسید، این تغییرات با سرورهای Bridgehead در شعبه ها نیز replicate می شود که هر کدام از این تغییرات را ب اDC های site خود replicate می کنند. مشابه آن، هر تغییری در پارتیشن دامین در شعبه ها اتفاق بیافتد، با سرور Bridgehead در همان شعبه replicate شده و از آنجا به سرور Bridgehead در شبکه، و از آنجا به همه DC های موجود در شبکه replicate می شوند. شکل زیر intrasite replication درون دو site ، و intersite replication که توسط یک connection object (همان (site link بین دو سرور Bridgehead ایجاد شده است را نشان می دهد. به زبان ساده، در چنین مواردی سرور Bridgehead مسئول replication تغییرات یک پارتیشن با سرورهای Bridgehead موجود در site های دیگر است.

سرورهای Bridgehead بطور خودکار انتخاب شده و ISTG یک توپولوژی intersite replication را ساخته تا مطمئن شود کهreplication  تغییرات بطور موثری بین سرورهای Bridgehead ، توسط site link ، انجام می گیرد. Bridgehead ها برای هر پارتیشن انتخاب می شوند، بنابراین ممکن است در یک site، یک DC ، سرور Bridgehead برای schema بوده و DC دیگری ، سرور Bridgehead برای پارتیشن configuration باشد. معمولا در یک site ، یک DC سرور Bridgehead برای همه پارتیشن های آن site است، مگر اینکه DC هایی از دامین و یا application directory partition های دیگری وجود داشته باشند.