سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان وردپرسی.امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشید و مشتاق یادگیری باشید تا یکی دیگر از آموزش های وردپرس را با من و دوستان عزیزم دنبال کنید. امیدوارم که این آموزش بتواند بخشی از مشکلات شما را حل یا حداقل کمرنگ کند. خب دوستان در آموزش وردپرس امروز میخواهم به شما افزونه ای را معرفی کنم که با کمک آن میتوانید گالری ویدیویی بسازید. پس با ما همراه باشید.
معرفی افزونه ساخت گالری ویدیویی

همانطور که میدانید ظاهر زیبا در خیلی از کار ها مهم است. پس داشتن یک گالری یا آلبوم زیبا در سایت برای نمایش تصاویر هم بسیار مهم است و موسیقی و ویدیو و تصاویر و جلوه های زیبایی را هم به همراه خود خواهد داشت. گالری های متعددی برای ساختن آلبوم تصاویر زیبا وجود دارد. اگر در آموزش امروز با ما همراه باشید میخواهیم به شما افزونه ای را معرفی کنیم که میتوانید در آن با کمک youtube و vimeo ویدیوهایی را در سایت قرار دهید. این افزونه وردپرس به شما کمک میکند که گالری های متعدد با افکت های زیبا بسازید و در آن ها تعداد زیادی ویدیو را در کنار هم قرار دهید. این افزونه نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و میتوانید به راحتی آن را ایجاد کنید.

مانند تمام افزونه ها برای استفاده از این افزونه هم ابتدا آن را نصب و فعال میکنیم. بعد از اینکه افزونه را فعال کردید میبینید که گزینه ی video Gallery در پنل وردپرسی به وجود می آید. همانطور که میبینید گزینه های زیادی دارد اما تنظیمات آن در واقع تصویری است که از قبل به کمک افزونه درست شده است و به تنظیمات دیگری نیاز ندارد. حالا کاری که باید بکنید این است بر روی گزینه ی اول یعنی video gallery کلیک میکنید. یک آلبوم ویدیویی به شکل پیش فرض میبینید که شما عزیزان میتوانید از آن در برگه ها استفاده کنید تا شکل گالری را ببینید.

به بخش برگه ها بروید و از آن جا روی گزینه ی افزودن برگه کلیک کنید. در این جا آیکونی را در بالای ویرایشگر برای شما می آورد که عنوان Add video Gallery را دارد. میتوانید این بخش را باز کنید و گالری ویدیویی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و شورت کد آن را بگذارید. حالا روی ویدیو کلیک کنید که به صورت لایت باکس باز شود و ویدیو را ببینید. حال سراغ چگونگی ایجاد یک گالری ویدیویی برویم :

به زیر منوی video gallery بروید و روی گزینه ی add new video کلیک کنید تا به صفحه ی تنظیمات ویدیو بروید. در این جا ابتدا تنظیمات را انجام دهید و سپس ویدیو ها را اضافه کنید. یک نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که شما میتوانید ویدیو ها را از youtube یا vimeo در این جا آدرس بدهید و به نمایش بگذارید. البته میتوانید ویدیو های خود را هم در جای دیگری بارگذاری کنید و آدرس را اینجا بدهید. اگر روی گزینه ی add video کلیک کنید میتوانید ویدیو ها را با آدرس به نمایش بگذارید. شما میتوانید به این شکل همه ی ویدیو ها را بارگذاری کرده و سپس از شورت کد آن را در مطلب بگذارید تا به نمایش درآید.

افزونه Gallery – Video Gallery

خب دوستان خیلی خوشحالم از اینکه با یکی دیگر از آموزش های وردپرس در خدمت شما عزیزان بودم امیدوارم که این آموزش توانسته باشد برای شما مفید باشد و شما هم توانسته باشید از این آموزش بهره ی لازم را ببرید. اگر میخواهید با قالب وردپرس جدید و پوسته وردپرس جدید آشنا شوید در آموزش های بعد ما را همراهی کنید. پیروز و سربلند باشید.