یا سلام به تمام هراهان و کاربران همیشگی رجیران.امیدوارم که مطالبی کهدر سایت قرار میگیره برای شمامفید واقع شود.امروز هم بایک آموزش دیگه از سری آموزشهای وردپرس در خدمت شما هستیم.

امروزه استفاده از افزونه ها و پلاگین ها به بخش جدا ناپذیری از طراحی سایت با وردپرس تبدیل شده اند و تقریبا این پلاگین ها و افزونه ها در طراحی سایت ها هستند که سرنوشت سایت را تعیین کرده و قابلیت ها و ویژگی های سایت را تعیین می کنند ولی تعداد افزونه ها و پلاگین های رایگان موجود به بیش از ۲۱هزار عدد رسیده و استفاده ی زیاد از این پلاگین ها ضرر هایی برای سایت داشته و ممکن است مشکلاتی را در این زمینه به وجود بیاورد.

مشکلات استفاده زیاد از پلاگین ها و افزونه های زیاد در طراحی سایت با وردپرس

در این قسمت به معرفی و بررسی برخی از مشکلاتی که به علت استفاده زیاد از پلاگین ها ممکن است در طراحی سایت با آن ها روبرو شویم ، می پردازیم، با ما همراه باشید.

کاهش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از معیار های کاربران برای ماندن در سایت و یا ترک کردن آن است، علاوه بر این سرعت لود سایت تاثیر زیادی بر روی سئو سایت داشته و موتور های جستجو این ویژگی را یکی از معیار های رتبه بندی سایت در نظر می گیرند، استفاده زیاد از پلاگین ها و افزونه ها در طراحی سایت با وردپرس حجم کد های سایت را افزایش داده و زمان زیادی برای لود کامل سایت نیاز خواهد بود.

امکان تداخل افزونه ها

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است بخاطر استفاده زیاد از افزونه ها و پلاگین ها به وجود آید، تداخل آن ها می باشد ، ممکن است این پلاگین ها برای اجرا شدن به منابع مشترکی از دیتابیس سایت نیاز داشته باشند و هر کدام از آن ها بخواهند تغییرات خاصی را روی داده های مشترک اعمال کنند که در این صورت سایت درست کارنکرده و مشکلاتی مانند به هم خوردن جدول ها و گم شدن اطلاعات و … به وجود آید.

پایین آمدن امنیت سایت

امنیت سایت یکی از مهمترین چیز هایی است که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای شود، ممکن است پلاگینی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای باگ های امنیتی بوده و امنیت سایت را پایین بیاورد ، این مقوله مخصوصا در طراحی سایت فروشگاهی و خبری اهمیت زیادی دارد.

دسترس پذیری

پلاگین های رایگان ممکن است بعد از گذشت مدتی پشتیبانی نشده و از کار بیافتند، این اتفاق به سایت شما ضربه زده و شاید کارکرد صحیح آن را با مشکلاتی روبرو سازد، هرچه تعداد پلاگین های استفاده شده در سایت بیشتر باشد احتمال بروز چنین خطا هایی را افزایش داده و حاشیه ریسک سایت را افزایش می دهد.