شواهد امر نشان از این دارند که بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از وب‌ سرویس S3 آمازون استفاده می‌کنند، دچار مشکل شده و برخی به‌صورت کامل از دسترس خارج شده‌اند. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که وب‌سرویس آمازون میزبان بسیاری از تصاویر آپلود شده برای استفاده در وب‌سایت‌های مختلف است و حتی برخی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز داده‌های خود را روی این وب‌سرویس قرار داده‌اند. از جمله‌ی کمپانی‌های مورد نظر که کاملا وابسته به AWS است، باید به نست اشاره کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در داشبورد وب‌سرویس آمازون، این مشکل برگرفته از خطاهایی است که در وب‌سرویس S3 در US-EAST-1 ایجاد شده است. آمازون بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کرده که در تلاش است تا این مشکل را به‌زودی حل کند.

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی از مشکل ایجادشده رنج می‌برند که از جمله‌ی آن‌ها باید به Quara، Business Insider، Trello و شمار دیگری از وب‌سایت‌ها اشاره کرد. همان‌طور که از نست اسم بردیم، شماری از کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی اینترنت اشیاء نیز از این مشکل تأثیر گرفته‌اند و سرویس‌دهی آن‌ها با اختلال روبرو شده است.