سلام کاربران عزیز ، امروز قصد داریم به شما نحوه مشاهده و تنظیم موقعیت های قالب را آموزش دهیم ، پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید.

تنظیم موقعیت های قالب جوملا یکی از مهمترین سوالات کاربران سیستم مدیریت محتوای جوملا می باشد، و بسیاری از کاربران در تنظیم موقعیت های ماژول در یک قالب با مشکل روبرو هستند.
شما با مشاهده موقعیت های قالب میتوانید طرح بندی و چینش ماژول های سایت خود را بهتر درک کرده و سایتی مطابق با الگو و سلیقه خود داشته باشید.
اولین مورد مشاهده موقعیت های یک قالب حرفه ای جوملا است، برای اینکار کافیست شما در انتهای آدرس سایت خود کد زیر را وارد کنید(توجه کنید که Yourdomain همان نام دامنه شماست :

www.yourdomain.com/index.php?tp=1

حال بعد از بازکردن صفحه شما با دوحالت مواجه خواهید شد:

۱- موقعیت های قالب قابل مشاهده است و شما به تمام موقعیت ها دسترسی و اشراف دارید.
۲- موقعیت های قالب اصلا نمایش داده نمی شود و همان قالب پیشفرض را مشاهده می کنید.

در حالت اول که همه چیز درست است و نیاز به تنظیم خاصی ندارید، ولی در حالت دوم نیاز به تنظیمات خاصی است تا شما توانایی مشاهده موقعیت های قالب را داشته باشید.

برای تنظیم ، به مدیریت سایت خود وارد شوید به قسمت مدیریت قالب ها مراجعه کنید:

در قسمت بالا سمت چپ گزینه ای به نام تنظیمات(options) – انتخابها – وجود دارد، بر روی این دکمه کلیک کرده تا پنجره ای باز شود، در این پنجره آیتمی به نام تنظیمات برای قالب ها ، و نوشته شده است : پیش نمایش موقعیت ماژول ها ،

گزینه فعال را انتخاب کرده و دکمه ذخیره را کلیک کنید ، حال دوباره سایت را به همان آدرس ذکر شده در بالا باز کنید، موقعیت های قالب را مشاهده خواهید کرد.

در انتها بعد از اینکه که تنظیمات سایت شما به پایان رسید و موقعیت های ماژول را در قالب تنظیم کردید و سایت شما تکمیل شد، بهتر آن است که دوباره این گزینه را غیرفعال کنید.
امیدوار هستیم این آموزش مورد استفاده کاربران عزیز سایت تک وب دیزاین قرار گرفته باشد.

موفق باشید.