مزیتهای زبان پی اچ پی:

 

اگه شما با بقیه ی زبان های سمت سرور مانند ASP.NET یا JSP آشنا باشید، ممکنه بدونید که چه چیزیپی اچ پی رو از بقیه متمایز میکنه. انتخاب پی اچ پی نسبت به بقیه مزایای متعددی داره. برخی از آنها عبارتند از:

 

·        یادگیریآسان: یادگیری و استفاده ی پی اچ پی راحته. برای برنامه نویسان مبتدی که تازه شروع به توسعه وب کردن، پی اچ پی اغلب به عنوان بهترین و مناسب ترین انتخاب برای یادگیری در نظر گرفته می شه.

 

·        منبع باز: پی اچ پی یک پروژه منبع باز است.  زبان برنامه نویسی توسط جامعه ی جهانی توسعه دهندگان توسعه یافته و نگهداری می شه که منبع کد رو به صورت آزاد برای دانلود و استفاده در اختیارتون می گذاره. هیچ هزینه ای برای استفاده از پی اچ پی برای پروژه های فردی یا تجاری، از جمله به روز رسانی های آینده نیاز نیست.

 

 

·        قابلیت انتقال: پی اچ پی روی سیستم عامل های مختلف مانند مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم عامل مک، و غیره اجرا می شه و تقریبا با تمام سرورهای مورد استفاده امروز مانندApache، IIS و غیره سازگار است.

 

·        عملکرد سریع: اسکریپت های نوشته شده در پی اچ پی معمولا سریعتر از اونهایی که در زبان های اسکریپتی دیگر مانند ASP.NET یا JSP نوشته شده است اجرا می شن.

 

·        اجتماع گسترده: از آنجا که PHP توسط جامعه ی جهانی پشتیبانی میشه، پیدا کردن کمک یا مستندات برای پی اچ پی آنلاین بسیار آسان است.