برنامه SDK Manager رو اجرا کنید (بهتره راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator رو انتخاب کنید)

۲.وقتی SDK Manager رو باز می‌کنی خودش میره دنبال بسته های دردسترس و لیستش رو نشون می ده، و چون گوگل ایران رو تحریم کرده با IP ایرانی لیست رو براتون نشون نمی ده ولی فایلی که لازمه دانلود کنید رو در ادامه براتون گذاشتم.
*هر کدوم از نسخه های SDK مخصوص یک نسخه از اندرویده مثلا gingerbread  یعنی Android 2.3.3 و یا Froyo یعنی Android 2.2…دانلود نسخه های مختلف اس دی کی ‌SDK

۳.وقتی SDK رو دانلود کردید برای ادامه‌ی کار باید پوشه ی platform-tools رو هم داخل فولدر مربوط به SDK Manager قرار بدید (کنار فولدر platforms و tools و اینا) و یادتون باشه از حالت فشرده (zip) خارج کنید.

دانلود platform-tools برای کاربران ویندوز نسخه ۲۱  – ۱٫۷ MB

دانلود platform-tools برای کاربران مک نسخه ی ۲۱ – ۱٫۶ MB

دانلود platform-tools برای کاربران لینوکس نسخه ی ۲۱ – ۱٫۷ MB

و همین طور باید فولدری به نام build-tools ایجاد کنید (در محلی که SDK رو ذخیره کردید) و build-tools مربوط به سیستم عاملتون رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید و بذارید تو فولدر build-tools ای که الان ایجاد کردید.

دانلود build-tools برای کاربران ویندوز نسخه ی ۲۱٫۱٫۱ – ۳۱ MB

دانلود build-tools برای کاربران مک نسخه ی ۲۱٫۱٫۱  – ۳۱٫۶ MB

دانلود build-tools برای کاربران لینوکس نسخه ی ۲۱٫۱٫۱ – ۳۱ MB

۴.با توجه به نرم افزاری که می خواید بنویسید باید یکی از نسخه های اندروید رو دانلود کنید، اگه ویژگی خاصی که مربوط به نسخه های بالاتر نیست توی برنامتون قرار نیست استفاده کنید، پیشنهاد میشه SDK platform Android 2.1  رو دانلود کنید تا تعداد کاربران بیشتری بتونن از برنامتون استفاده کنن.
(مثلا اگه برنامتون رو با Android 2.3.3 بسازید، کسانی که Android 2.2 دارن (یا مدل پایین تر) نمی تونن از برنامه شما استفاده کنن پس اگه ویژگی خاصی از نسخه ی بهتر رو استفاده نکردید، Android 2.1 رو دانلود کنید)

برای استفاده از این بسته ها باید بعد از دانلود از حالت zip خارجشون کنید و داخل فولدر platforms در پوشه‌ی مربوط به SDK بذارید. مثلا برای این عکسی که گذاشته شده فولدر platforms باید در مسیر C:\Program Files\Android\android-sdk\platforms، پیدا بشه (اگه وجود نداره خودتون یه فولدر با این اسم بسازید) و بعد فولدر دانلود شده رو توش قرار بدید.

برای استفاده از این بسته ها باید بعد از دانلود از حالت zip خارجشون کنید و داخل فولدر samples در پوشه‌ی مربوط به SDK بذارید. مثلا برای این عکسی که گذاشته شده فولدر samples باید در مسیر C:\Program Files\Android\android-sdk\samples، پیدا بشه (اگه وجود نداره خودتون یه فولدر با این اسم بسازید) و بعد فولدر دانلود شده رو توش قرار بدید.

۵.وقتی بسته های مورد نظرتون رو دانلود کردید، دوباره SDK Manager رو اجرا کنید، باید شبیه این عکس باشه.

برگرفته شده از AndroidCode.ir