بازاریابی رسانه های اجتماعی در چند سال اخیر به طور جدی مطرح شدند و می توان به محبوب ترین آنها به فیس بوک ،تویتر،LinkedIn و دیگر وب سایت های مشابه ای اشاره کرد.هیچ کس نمی تواند مطمئناً بگوید که چه اتفاقاتی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی از ۵ سال اخیر تا به امروز افتاده و یا شبیه چه بوده است.اما مفهوم استفاده از اینترنت برای برقراری ارتباطات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

یک سوالی که برای بازاریابان اجتماعی وجود دارد ان است که آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی به مذاکرات تجاری آنها کمک می کند یا نه؟ پاسخ این سوال بله می باشد.توجه داشته باشید که نباید از طریق رسانه های اجتماعی به طور مستقیم با افراد دیگر مذاکره ی تجاری داشته باشیم ،شاید در این میان هم استثناهایی وجود داشته باشد.

نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که افراد می توانند از رسانه های اجتماعی که ابزار مناسبی است برای ایجاد موقعیت در اینترنت استفاده کنند، و حتی قبل از شروع مذاکرات می تواند کمک در کسب شهرت آنلاین برای شما هم باشد ،پس باید با زیرکی از رسانه ها اجتماعی استفاده کنید. مذاکرات در دو بخش و زمینه اصلی منجر به برد یا باخت می شود.

بخش نخست ،مربوط می شود به دوره ای از زمان که مذاکرات در رسانه های اجتماعی آغاز می شود، یعنی هنگامی که هر دو طرف در حال آماده شدن برای مذاکرات می باشند.

بخش دوم ،نقطه ی نهایی می باشد،در واقع زمانی که هر دو طرف در حال کار کردن بر روی جزییات مذاکره می باشند.با توجه به رسانه های اجتماعی ما علاقه مند به برگزاری مذاکرات تجاری به صورت آشکار نیستیم!!!!! این هم دلیل خودش را دارد و بون دلیل نمی باشد ، زیرا در طول زمان مذاکره
ف احترام و صداقت برای هر فردی که در آن پروسه قرار دارد، باید مورد توجه و حفظ شود.

ادامه این مطالب را به قسمت دوم موکول میکنیم