با سلام خدمت شما همراهان همیشگی رجیران.امروز هم با یک آموزش دیگه از سری آموزش های بازاریابی در خدمت شما هستیم.
شما بازاریابان نباید در بازاریابی فقط به هدف معرفی و فروش محصولات خود باشید، بلکه باید به برآورده نیاز مشتریان هم توجه کنید. اگر بازاریاب به تولید محصولاتی بپردازد که نیاز مشتریان را برطرف نماید و دارای ارزش بالایی باشند و همچنین قیمت ،توزیع و ترویج آنها را به خوبی تعیین و انجام دهد،می تواند به راحتی محصولات خود را به فروش برساند

به بررسی مهم ترین مدل های بازاریابی اینترنتی می پردازم:

پست الکترونیک

استفاده از پست الکترونیک،تاریخچه ای طولانی دارد.تبلیغات از طریق بنرها ،خرده سایت ها و موتورهای جستجو ،روش هایی هستند که تنها در محیط وب عملی می باشند ولی پست الکترونیک زیرمجموعه ای از فناوری های الکترونیک بوده و سال ها پیش از وب مورد استفاده قرار گرفته است.پست الکترونیک در سال های اخیر و با افزایش تعدا کاربران اینترنت بسیار موردتوجه قرار گرفت.

خرده سایت

منظور از خرده سایت ها،پنجره های کوچکی هستند که در هنگام سرچ در اینترنت ،ناگهان در صفحه ی نمایشگر ظاهر شده و دارای نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی می باشند و در اصطلاح بازاریابی تبلیغاتی به پنجره های جهنده معروف می باشند. در خرده سایت ها می توان از فناوری های پیشرفته استفاده کرد.این تبلیغات چون بدون اجازه ی کاربر ظاهر می شود،ممکن است مورد انتقاد قرار گیرد و کاربران سریع این پنجره ها را ببندند، ولی این تبلیغات به طور گسترده در بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و نرخ کلیک بر روی آنها معمولا بالا می باشد.

موتورهای جستجو

کاربران پس از اینکه موضوع موردنظر خود را در موتورهای جستجو وارد نمودند،لیستی از پایگاه داده های اینترنتی که در برگیرنده موضوع موردنظر کاربر هستند برای او نشان داده می شود.موتورهای جستجو مانند گوگل، این امکان را به دارندگان پایگاه های اینترنتی می دهند ،تا مشخصات پایگاه خود را در بانک اطلاعاتی شان ثبت نماید.

بعضی از پایگاه داده های دیگر مانند یاهو ،از روش های دستی برای بررسی پایگاه داده موجود در اینترنت،ستفاده می کنند و بعد از ارزیابی، هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعاتی که از قبل طراحی شده است،قرار می دهند.وقتی کاربری ،کلمه ای خاص در فرم جستجوی این پایگاه داده وارد می کند،و نتایج نشان دهنده بر اساس بانک اطلاعاتی است که این پایگاه داده ایجاد کرده است و نه بر اساس جستجو در اینترنت!!!

این پایگا ه ها هم به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امکان را می دهد، تا مشخصات خودشان را به بانک اطلاعاتی آنها اضافه کنند، ولی این موتورهای جستجو ،قبل از اضافه کردن،پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تایید آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه می کند و ممکن است چندماه طول بکشد تا مشخصات یک پایگاه داده ،در بانک اطلاعاتی موتورها اضافه شود یاهو دارای یک بانک اطلاعاتی پیشرفته هست که برای اضافه کردن پایگاه های اینترنتی به آن مبالغی را از صاحبان این پایگاه ها دریافت می کند.

ازهمراهی شما دوستان صمیمانه متشکرم