مایکروسافت بروزرسانی Creators ویندوز ۱۰ را منتشر کرد
هرچند مایکروسافت انتشار به‌روزرسانی Creators را برای ۱۱ آوریل وعده داده است، اما از امروز می‌توان این به‌روزرسانی را به‌صورت دستی دریافت کرد.
مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی Creators به‌صورت رسمی در تاریخ ۱۱ آوریل یا ۲۲ فروردین ماه منتشر می‌شود؛ اما کاربران می‌توانند از امروز این به‌روزرسانی را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود و ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کنند. تنها کاری که لازم است برای دانلود به‌روزرسانی Creators انجام دهیم، مراجعه به وب‌سایت مایکروسافت و کلیک روی کلید Update Now است. در ابتدا Update Assistant ویندوز ۱۰ اجرا و سپس دانلود به‌روزرسانی آغاز می‌شود. دستیار به‌روزرسانی مایکروسافت بعد از چک کردن فایل‌های دانلودشده، نصب به‌روزرسانی را آغاز می‌کند.

به‌روزرسانی Creators قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به Game Mode برای افزایش بهره‌وری سیستم، استریم زنده‌ با نام Beam و قابلیت تصویر در تصویر اشاره کرد. ضمنا مایکروسافت در این به‌روزرسانی تنظیمات حریم خصوصی را نیز بیش از پیش بهبود داده است.

از جمله‌ی دیگر تغییرات اعمال‌شده باید به بهبود عملکرد و افزایش امنیت مرورگر اج، حالت شب برای کاهش نور نمایشگر و امکان قفل کردن ویندوز با استفاده از ویندوز هلو در گوشی هوشمند اشاره کرد. مایکروسافت همچنین در این به‌روزرسانی نرم‌افزار سه‌بعدی Paint را نیز اضافه کرده که برای رقابت با محصولی نظیر Blender توسعه یافته است.