یکی از بزرگترین دغدغه‌های وب مسترها، جلوگیری از ورود سایتشان در لیست تکمیلی است. صفحات در زمانی “تکمیلی می‌شوند” که شما یک سایت تجارت الکترونیک با هزاران صفحه دارای محتوای ضعیف راه‌اندازی کرده یا تگ‌های متا سایت شما به حال خود راه می‌شوند. بنابراین، چطور باید از تکمیلی شدن خودداری کرد؟ یا اگر در این لیست قرار گرفته‌اید، چطور می‌توان از این لیست بیرون آمد؟ متاسفانه هیچ راه قطعی وجود ندارد، اما بعضی نکات می‌توانند شانس بیرون آمدن شما را افزایش دهند.

تکمیلی شده‌اید؟ (یاد منشوری شده‌اید فردوسی پور افتادم) قبول پیج رنک، تنها شروع کار است.

چرا محتوای تکراری باعث نتایج تکمیلی می‌شود؟ متن تکراری در صفحات، باعث نتایج تکمیلی نمی‌شود. اما مسایلی کانونی (غیرwww  و Www) که باعث تقسیم پیج رنک می‌شود، نوعی از محتوای تکراری است و باعث مشکلات تکمیلی می‌شود.

چرا گوگل از پیج رنک جدا نمی‌شود؟ ۹۹٫۹ درصد متخصصین سئو باور دارند پیج رنک باعث ایجاد مشکل نمی‌شود. در این مقاله، پی خواهید برد که چرا پیج رنک، نیروی محرک فرای نتایج تکمیلی است.

پیج رنگ، در معمای سئوی حال حاضر، هیچ تأثیری ندارد. این مقاله نیز مثل مثال بالاست. بیش از حد نگران پیج رنک نباشید، به جای آن، به دنبال چیزی باشید که واقعا کار می‌کند.

آیا شاخص تکمیلی، از گذشته نیز عجیب‌تر شده است. مقاله‌ای تقریبا قدیمی که من در آن توضیح داده‌ام،  عدم شفافیت مت کاتس در زمان توضیح پیج رنک، علت نتایجت تکمیلی محسوب می‌شود. عنصرکلیدی که باید به یاد داشته باشید، این است که اعتماد کردن باعث بهبود صفحه شما شده و اعتماد یک مسئله است که در تحلیل لینک‌ها بوجود می‌آید، نه از اقتدار دومین. اگر بخش بزرگی از لینک‌های درونی شما، مصنوعی باشند (تبادل شده، پرداخت شده یا تزریق شده)، شما با مشکل برخورد خواهید کرد. گوگل جریمه بزرگی برای لینکهای غیر طبیعی درنظر می‌گیرد. بنابراین، بسیار مهم است که پروفایل لینک تمیزی حاوی لینک‌های درونی  یک طرفه و طبیعی داشته باشیم. لینک‌های تبادلی و پرداخت شده، هنوز اثربخشی دارند، اما گوگل راحت‌تر از گذشته می‌تواند آنها را تشخیص دهد. وقتی گوگل به لینک‌های درونی شما اعتماد نکند، اضافه کردن لینک‌های بیشتر باعث می‌شود گوگل بیشتر به شما مشکوک شود و اعتبار برای آنها قایل نشود. و اضافه کردن بک لینک‌های اشتباه، می‌تواند باعث کمتر شدن این میزان کم اعتماد گوگل شود.
تأثیر کم پیج رنک

بر اساس گفته‌های ژیل والن و دان کرو، مدیران سیستم کراولینگ در گوگل، اخیرا “شاخص تکمیلی در وضعیتقی قرار دارد که صفحه‌های دارای رتبه پایین و دارای تغییر کم را به راحتی تشخیص می‌دهد”. یک متخصص گوگل  هیچ وقت، پیج رنک گوگل را به عنوان رتبه واقعی در نظر نمی‌گیرند.  TBPR رتبه صفحه واقعی محسوب می‌شود. تفاوت آن این است که TBPR کمی تأثیر داشته اما دقیق‌تر است. پیج رنک درونی  روزانه آپدیت شده و با استفاده از آمار نقطه‌ای شناور محاسبه می‌شود.
مخفی کردن لیبل نتایج تکمیلی

گوگل،  لیبل نتایج تکمیلی را مخفی می‌کند تا وب مستر‌ها تمرکز خود را بر چیزهای مهم‌تر قرار دهند.  دستور &/site:domain.com (نتایج تکمیلی نشان می‌دهد اما لیبل گذاری نشده است) و دستور تکمیلی روبرو */site:domain.com صفحات را در شاخص اصلی نشان می‌دهد که هنوز قابل استفاده خواهند بود. در بلاگ گوگل، توضیح داده می‌شود که پیچیدگی URL یکی دیگر از عوامل شاخص “وضعیت تکمیلی” است.
ابزار تشخیصی نتایج تکمیلی

یک سایت، هیچ وقت کاملا مطمئن نیست که آیا از نتایج تکمیلی مبراست یا خیر. اگر شما صفحات زیادی دارید، بعضی از آنها ممکن است تکمیلی باشند. اما ابزار شاخص نتایج تکمیلی، می‌تواند در برگشتن به شاخص اصلی کمک می‌کند.
درک نتایج تکمیلی

اگر شما به دنبال ارزش هستید، لینک‌های ایمن از سایت‌های ایمن که مستقیما به URL تکمیلی اشاره می‌کنند، باعث می‌شود این URLها به لیست شاخص اصلی منتقل شوند. ایجاد لینک‌های غیرطبیعی زیاد (لینک‌های دوطرفه، پرداختی، تزریق شده در دومین‌های .edu بیش از حد) می‌تواند باعث کاهش ارزش لینک‌های شما شده و کلاً سایت شما را به لیست تکمیلی منتقل می‌کند.

vvx