سلام خدمت شمادوستان عزیز، روزتون بخیر ، امیدوارم که شاد باشید.بعضی موقع ها ممکنه از شما سوال بشه چرا سایت شما وجود داره؟ عملکرد هر صفحتون چی هست؟ به عبارتی عامیانه تر بگم خدمتتون . سایتتون به چه درد می خوره؟ هدفتون از ساختنش چی بوده؟ جواب این سوال ها رو در ادامه به صورت کامل خدمتتون بیان می کنم.
الگوریتم گوگل در سال به طور بیش از ۵۰۰ بار بروزرسانی می شود، حالا سوال اینجاست چطوری یک مالک سایت می تونه یک استراتزی مستحکم سئو برای ایستادگی در برابر این تغییرات ایجاد کند؟؟ واقعا چطور؟؟؟ تعریف هدف سایت و نقشه برداری از اهداف سایت، کلیدی هستن که نه تنها به منظور رتبه بندی، بلکه برای ایجاد یک استراتژی سئو به منظور معرفی تجارت واقعی شما استفاده می شوند. درسته به نظر ابتدایی میاد، اما باید بدونید سئو چیزی بیشتر از کسب رتبه برای کلمات کلیدی می باشد. خیلی از صاحبان سایت ها این موضوع رو فراموش می کنند و این کارشون سبب می شه که تو کسب رتبه اذیت بشند. در حالی که رتبه بندی مهم هست، اما بدون داشتن یک تعریف درست از هدفتون و اینکه قراره به چی برسیند، شما چطور می خواین موفق بشید؟؟ طی راهنمایی که در زمینه کیفیت جستجو توسط گوگل در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ ارائه شده است به این مورد اشاره می کنه که، کار اصلی که در ارزیابی کیفیت جستجو انجام می شود، تشخیص اهداف سایت و تخمین میزان رسیدن به این موضوع می باشد. درسته ممکنه ارزیابی کیفیت جستجو تاثیر مستقیم بر روی رتبه سایت نداشته باشه، اما این مقاله همچنان به ما می گه که گوگل تلاش به درک سایت ما و نحوه تعامل بازدید کننده های واقعی با سایت ما رو می کند.
۱٫ یک استراتژی سئو، هدف محور ایجاد کنید

خب به قسمت های خوبش رسیدیم. اولین مرحله برای ساخت یک استراتژی سئو هدفمند اینکه تعیین کنید هدف سایتتون اصلا چیه. بقیه جریان استراتژی در ادامه هدف اصلی خواهد آمد. هزاران دلیل برای وجود یک وب سایت می باشد. در زیر به چند مورد اشاره می کنم(البته بگم این لیست کامل نیست):
الف. برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد یه موضوع.
ب. برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا اجتماعی.
پ. برای ابراز نظر و عقاید.
ت. برای سرگرمی.
س. برای فروش محصولات و خدمات.
ج. برای اجازه به کاربران برای قراردادن سوال و جواب دادن توسط دیگر کاربران.
چ. برای اجازه به کاربران به منظور به اشتراک گذاری فایل و دانلود نرم افزار.
برای سایت هایی هم که دارای اهداف مختلفی هستند مثلا :فروش محصولات و خدمات و همجنین ارائه اطلاعاتی در مورد یک موضوع، باید هدف نهایی هر بخش سایت تعریف شود و این کار کمک به اشاره در یک مسیر روشن می کند. خب، حالا که هدف سایت شما مشخص گردیده ، مرحله بعدی چی هست؟ مرحله بعدی شامل هزاران فاکتور برای هدایت کردن ترافیک واقعی به سمت سایت شما می باشد.
۲٫ محتوای مبتنی بر هدف

پر واضحه که محتوا، دلیل مراجعه مردم به هر سایتی می باشد. هدف سایت شما تعیین کننده نوع محتوایی هست که شما باید ایجاد کنید. محتوا یکی از فاکتور های اصلی رتبه دهی می باشد. اینکه چقدر محتوای شما با خواننده ارتباط برقرار کند کلید موفقیت در این فاکتور می باشد. اکثر مردم به صورت آنلاین سوال می پرسند. انها به دنبال راه حل مشکل خود می باشند، آخرین روند موجود رو چک می کنند، احساس خستگی بهشون دست می ده و به دنبال یک سرگرمی می گردند… و این کار همیطور ادامه پیدا می کنه و ادامه پیدا می کنه. وقتی شما محتوایی رو برای سئو ایجاد می کنید، شما نیاز دارید در مورد سوالاتی که کاربران از شما می پرسند پاسخی جامع و با کیفیت محیا کنید. فهم این سوالات به شما ایده بهتری در مورد طرز تفکر خواننده های مورد هدفتون و همچنین کلمات کلیدی که به کار می برند می دهد. من خودم به شخصه اعتقاد دارم که جستجو کلمات کلیدی نیاز به تمرکز بر کاربر دارد. چرا ؟ واضحه چون فقط به خاطر اینکه یک عبارت ترافیک زیادی داره، دلیل نمی شه که به بحث ما مرتبط باشه. تمامی کلمات کلیدی باید به سمت اهداف کلی سایت برگردند. این کار کمک به بافت استراتژی سئو شما می کند و همچنین کمک به فهم این موضوع که تمامی ترافیکی که در سایت ما ایجاد شده به خاطر مباحث خود سایت و بازدید کننده خواستار اون موضوعات بوده است.