فروش سقف‌های خورشیدی تسلا به زودی آغاز می‌شود

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس آبان ماه سال گذشته محصولات جدیدی با کاربرد ذخیره انرژی معرفی کرد. ایلان ماسک این روزها به‌شدت درگیر پاسخ‌گویی به توییت‌های کاربران در مورد محصولات و فعالیت‌های شرکت‌هایش است، وی در پاسخ به یکی از همین توییت‌ها ماه آوریل (فروردین ۹۶) را برای آغاز فروش سقف‌های خورشیدی تسلا اعلام کرد.

 

ایلان ماسک زمان ورود این سقف‌ها به بازار را اعلام نکرده و فقط به اعلام زمان دریافت سفارش بسنده کرده است. به نظر می‌رسد تولید این کاشی‌های خورشیدی از تابستان امسال و در Gigafactory 2 واقع در بوفالو آغاز خواهد شد. کاشی‌های خورشیدی تسلا استحکام بیشتری نسبت به پوشش‌های معمولی سقف‌ خواهند داشت. چند ماه پیش ایلان ماسک اعلام کرده بود استفاده از سقف‌های خورشیدی تسلا هزینه‌ی کمتری نسبت به سقف‌های معمولی برای خریداران خواهد داشت

 

با توجه به برنامه‌ریزی تسلا، چهار نوع از این کاشی‌های خورشیدی در آینده عرضه خواهد شد؛ با این حال یک نوع از این کاشی‌ها در برنامه‌ی تولید اولیه گنجانده شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های تسلا، به‌تدریج و در بازه‌های چندماهه‌ انواع دیگر این سقف‌ها وارد فاز تولید خواهند شد.

 

تسلا با به خدمت گرفتن سولارسیتی و تولید محصولاتی همچون Powerwall 2‌ و کاشی‌های خورشیدی به دنبال ایجاد یک اکوسیستم پایدار انرژی است. تولید انرژی‌ از منابع تجدیدپذیر و استفاده از آن در خانه‌ها ایده‌ی آینده‌نگرانه‌ای است؛ ایده‌ای که در صورت تحقق، تأثیر شگفت‌انگیزی بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و تغییرات آب‌وهوایی خواهد گذاشت.