فاکسکان برای تصاحب بخش تولید تراشه توشیبا با SoftBank همکاری می‌کند
در روزهای اخیر خبری منتشر شده بود که نشان از تلاش‌های اپل برای تصاحب بخش تولید تراشه‌های توشیبا با همکاری فاکسکان داشت. در صورتی که اپل از رقابت برای تصاحب کسب و کار تولید تراشه‌ی توشیبا کنار رود؛ فاکسکان به شریکی دیگر برای نهایی کردن خرید نیاز خواهد داشت و از این‌رو انتظار می‌رود این کمپانی تایوانی برای در اختیار گرفتن بخش تولید تراشه‌های توشیبا به سراغ کمپانی ژاپنی سافت‌بانک برود. همکاری این دو کمپانی برای تولید تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM را باید دلیل دیگری خواند که می‌تواند باعث محتمل‌تر شدن همکاری این دو کمپانی برای تصاحب بخش تولید تراشه‌های توشیبا شود.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط Nikkei، فاکسکان درخواستی برای سافت‌بانک ارسال کرده است تا در صورت موافقت با همکاری این کمپانی بزرگ ژاپنی، اقدام به تصاحب بخش تولید تراشه‌های توشیبا کند. با توجه به پشتیبانی سافت‌بانک، فاکسکان درصدد آغاز مذاکرات خود با بانک‌های ژاپنی و همچنین کمپانی‌هایی است که در تصاحب توشیبا نقشی ایفا خواهند کرد.

زمانی که فاکسکان در سال ۲۰۱۶ اقدام به تصاحب کمپانی شارپ کرد؛ ماسایوشی سان مدیرعامل سافت‌بانک، تری گو مدیر عامل فاکسکان را به بانک‌های ژاپنی معرفی کرد. به نظر می‌رسد کمک سان برای تصاحب بخش تولید تراشه‌های توشیبا نیز چنین رنگ و بویی خواهد داشت.

در صورتی که فاکسکان بتواند بخش تولید تراشه‌های توشیبا را تصاحب کند، این موضوع به نفع اپل خواهد بود؛ چراکه پس از تصاحب شارپ که امکان تولید پنل‌ ال‌سی‌دی در اختیار فاکسکان و نهایتا اپل قرار داد، تصاحب توشیبا می‌تواند موضع اپل را در برابر رقیبی نظیر سامسونگ محکم‌تر از پیش کند، زیرا اپل از نظر تولید تراشه‌های حافظه نیز کم‌وبیش استقلال بیشتری پیدا خواهد کرد.