کاربران رجیران سلام حال شما خوب هست؟ امید است که همراه بااموزشهای ما همیشه شاد و امیدوار باشید و سلامت کاربران عزیز امروز میخوام درمورد علامت گذاری و به نمایش گذاشتن اموزشی داشته باشیم و
فهرست گزینه ی joomla 3 این امکان را در اختیار کاربر می گذارد تا صفحاتی ایجاد کند که چند کانتنت را بر مبنای ویژه گی های مشابه دسته بندی کند . برای مثال, اگر مایلید بخشی به عنوان وبلاگ در وب سایت خود ایجاد کنید, می توانید تمامی مقاله های وبلاگ را (بر اساس محتوا) در آن به نمایش بگذارید .

فهرست محتوا

چگونه می توان مقاله های joomla را به عنوان Featured علامت گذاری کرد

لینک کردن Featured articles در فهرست گزینه ی joomla

چگونه می توان (از طریق فهرست گزینه) نحوه آرایش و قرارگیری مقاله ها را در صفحه تنظیم (customize) کرد

چگونه می توان مقدار نمایش هر مقاله را مدیریت کرد

چگونه می توان مقاله های joomla را به عنوان Featured علامت گذاری کرد

در ابتدای امر باید مقاله ها را به گونه ای علامت گذاری کرد که در سایت به عنوان Featured شناخته شوند . برای این منظور به بخش Content -> Articles Manager مراجعه شود . در این بخش, فهرستی از مقالات خود را مشاهده می کنید . اگر دقیق مشاهده کنید, متوجه می شوید که در کنار هر مقاله یک ستاره وجود دارد . برای علامت گذاری هر مقاله به عنوان Featured, کافی است روی آن ستاره کلیک کنید . رنگ ستاره ی مذکور زرد می شود, که نشان تبدیل شدن مقاله به Featured می باشد .

لینک کردن Featured articles در فهرست گزینه ی joomla

برای انتخاب و نمایش مقاله ی مورد نظر در وب سایت, باید به Featured Articles menu type مراجعه کنید .

ابتدا, لازم است یک menu item جدید ایجاد کنیم . برای انجام این کار به بخش Menu -> Main Menu -> Add new menu item مراجعه کنید .

حال, باید برای انتخاب نوع فهرست گزینه (menu type) روی دکمه ی Select کلیک کنید .

پنجره ای (popup) با انواع فهرست گزینه (menu type) پدیدار می گردد . بخش Articles را باز کرده و گزینه ی Featured Articles را انتخاب کنید .

سرانجام, روی دکمه ی Save واقع در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید .

چگونه می توان (از طریق فهرست گزینه) نحوه آرایش و قرارگیری مقاله ها را در صفحه تنظیم (customize) کرد

برنامه ی joomla 3 خود به صورت پیش فرض متن کامل جدیدترین مقاله ی برجسته/ستاره دار (featured) را در بالای صفحه, بزرگ نمایش می دهد و متن کامل چهار مقاله ی بعدی را در دو ستون به صورت مجزا به نمایش می گذارد . در صورتی که شما بیش از پنج مقاله ی ویژه (featured) دارید, بقیه ی آن ها به صورت لینک در پایین صفحه لیست شده و خودکار صحفه بندی ای به وجود می اید که به صفحات بعدی ختم می شود و متن کامل بقیه ی مقاله ها را در آن صفحات نمایش داده می شود .

همچنین می توانید آرایش و سبک نمایش مقالات را )از طریق تب Advanced options در menu item) اصلاح کنید (Menus -> Main Menu -> Menu Item -> Advanced Options Tab) .

(اولین) مقاله ای که تمام پهنای صفحه را می گیرید Leading Article (سرمقاله) خوانده می شود . می توانید هر تعداد مقاله که مایلید انتخاب کنید, از جمله ۰, تا به این صورت نمایش داده شوند . در این مثال, از ۰ استفاده می کنیم زیرا نمی خواهیم هیچ مقاله ای با پهنای تمام نمایش داده شود . سپس می توانید تعداد مقالات (intro article) که مایلید پس از سرمقاله نمایش داده شوند را تعیین کنید (در این مثال ۶ را انتخاب می کنیم) . همچنین می توانید تعیین کنید مقالات در چند ستون نمایش داده شوند (در این نمونه ۳ را انتخاب می کنیم) . در مرحله نهایی, تعداد مقالات ویژه ای که مایلید در پایین صفحه به صورت لینک نمایش داده شوند را مشخص کنید (در این مورد ۳ را انتخاب می کنیم) .

میتوانید آن قدر با این تنظیمات بازی کنید تا نهایتاً به پیکربندی (configuration) مورد نظر دست یابید. با تنظیمات انتخاب شده, صفحه به این شکل خواهد بود :

چگونه می توان مدیریت کرد چه مقدار از هر مقاله نشان داده شود

برنامه ی joomla 3 خود به صورت پیش فرض (default) متن کامل تمام مقالات ویژه را در صفحه ی Featured Article Page به نمایش می گذارد . با این وجود, قابلیت مزبور برای مقاله های با (اندازه) متفاوت چندان کارامد نیست . می توان برای تعیین این که چه مقدار از هر مقاله در این صفحه به نمایش گذاشته شود, از ویژه گی/امکان Read more در article manager استفاده کرد.

برای انجام این کار مقاله ی موجود در Article editor را باز کرده, محل جدا شدن را مشخص کنید, و سپس روی دکمه ی Read more کلیک کنید . خط قرمز نقطه داری پدید می آید که بخش مقدمه را از بقیه ی محتوای مقاله جدا می کند .

همانطور که مشاهده می کنید, برنامه ی joomla دکمه ی Read more را پدید آورده .