عزیزان وقتتون بخیر باشه ، با اموزشی دیگر در زمینه wordpress درخدمت شما هستم.در این مبحث چگونگی استفاده از کتابخانه ی اسکریپتی Softaculous را برای نصب برنامه ی تحت وب WordPress بر روی سایت به شما آموزش می دهیم. در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون مهارت های ویژه می توان یک نمونه برنامه ی تحت وب WordPress تماما کارآمد را در حساب میزبانی وب نصب کرد.

Softaculous یک کتابخانه ی اسکریپتی (script library) هست که فرآیند نصب برنامه ها و نرم افزارهای تجاری و متن باز تحت وب را بر روی وب سایت به صورت خودکار در می آورد. اسکریپت های کتابخانه ی ذکر شده از کنترل پنل ناحیه ی مدیریتی وب سایت و از طریق ابزار رابطی نظیر cPanel اجرا می شوند. کارهایی که برنامه های Softaculous انجام می دهند عبارتند از: ایجاد جداول داده در بانک اطلاعاتی، نصب نرم افزار، تنظیم مجوزها و سطح دسترسی و در نهایت ویرایش فایل های پیکربندی وب سرور.

ابتدا می بایست به حساب cPanel خود وارد شده (login کرده) و سپس آیکون Softaculous را در پایین صفحه و در زیر بخش “Software Services” پیدا کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه ی Softaculous، به صفحه ای هدایت خواهید شد که نرم افزار مورد نظر برای نصب را در اختیار شما قرار می دهد. اشاره گر موس را به سمت چپ صفحه، بر روی رده (category) Blog هدایت کرده و بر روی آن کلیک نمایید. سپس بر روی لینک “WordPress” که با انتخاب رده ی ذکر شده، نمایان می شود کلیک نمایید.

در صفحه ی بعدی با کلیک بر روی دکمه ی Install (واقع در بالای صفحه) یک نصب جدید از WordPress را راه اندازی نمایید.

اطلاعات لازم برای وب سایت، عنوان و شرح آن، نام کاربری و گذرواژه ی ناحیه ی مدیر و ایمیل مدیر را وارد نموده، سپس بر روی دکمه ی “Install” کلیک کنید. همان طور که مشاهده می کنید، Softaculous مسیر پیش فرض برای نصب اپلیکیشن و جایگذاری فایل های آن را زیرپوشه ی “wp” انتخاب می کند. با این حال، اگر می خواهید تنها از طریق اسم دامنه (domain name) به وب سایت خود دسترسی داشته باشید، در آن صورت می بایست رشته ی متنی wp را از فیلد “Directory” حذف کنید. اگر می خواهید برنامه صرفا در زیرپوشه ی دیگری نصب گردد، کافی است آن را در فیلد مورد نظر وارد نمایید.