اغلب کسب‌وکار های کوچک، زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی سایتی می کنند که نه تنها به کاربران تجربه کاربری خوبی می دهد، بلکه اطلاعات لازم را برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان داراست.

با توجه به هزینه هایی که کسب و کارها صرف فعالیت در بازاریابی اینترنتی می کنند، باید سخت بکوشید تا با طراحی سایتی مناسب، بازار را برای کسب‌وکار خود پیدا کرده و نتایج مثبتی را برای آن رقم بزنید.

اما اگر بازدیدکننده کافی به سمت وب سایت شما نیاید چه؟ اگر وب سایت شما ترافیک جدیدی را به سمت خود هدایت نکند و یا در موتور های جستجو نمایان نشود چه؟

متأسفانه این شرایطی است که برای برخی از کسب و کارهایی که از مشاوران خوبی استفاده نمی کنند پیش می آید، که نه تنها آزار دهنده است، بلکه می تواند بسیار هزینه بر هم باشد.

برای جلوگیری از این مشکلات و همچنین جلوگیری از به هدر رفتن منابع مالی و زمان، نکاتی را در این مقاله ذکر می کنیم که به شما کمک می کند تا سایت خود را در میان بازار هدف کسب‌وکار خود ترویج و گسترش دهید، ترافیک بیشتری به سمت وب سایت هدایت کنید، رنکینگ سایت خود را در موتور های جستجو افزایش داده و کسب‌وکار خود را به سمت موفقیت سوق دهید.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو:

حقیقتاً سئو، بهترین گزینه و اولین قدم برای دریافت نتایج بهتری از سایت است. این نکته بسیار حیاتی و حائز اهمیت است که سایت شما باید برای موتور های جستجو بهینه سازی شده باشد. زیرا که بدون سئو، سایت شما شانس بسیار کمی دارد تا بتواند میان خیل عظیم سایت‌هایی که از قبل بهینه سازی شده و به خوبی در رنکینگ قرار گرفته اند، قد علم کند و خودی نشان دهد.

نقشه سایت و فایل های Robot:

فایل های Robot (robots.txt) فایل‌هایی هستند که اسپایدر های موتورهای جستجو وقتی سایتی را بادید می کنند ابتدا به دنبال آن‌ها می گردند. آن‌ها نقش دعوت نامه هایی را ایفا می کنند که ابزارهای موتورهای جستجو را به نقاطی از سایت هدایت می کند که باید خوانده و بایگانی شوند.

فایل های دیگری که به اسپایدر های موتور های جستجو در پیدا کردن اطلاعات کمک می کند، نقشه سایت است. Site Map که در طراحی سایت نقش مهمی را ایفا می کند، با نشان دادن لینک های مناسب و فراهم کردن مسیری هموار برای اسپایدر های موتور های جستجو، فرایند یافتن اطلاعات و محتواهای سایت در صفحات مختلف را تسریع می بخشد.

Link Building

بیش از ۷۵% رنکینگ سایت در گوگل به لینک های ورودی اختصاص دارد که از سایت های معتبر به سمت سایت شما هدایت می شود.

گوگل سایت هایی که اقدام به خریداری لینک می کنند و یا جزو لیست لینک های اسپم هستند را تنبیه کرده و آن ها را از رنکینگ محروم می کند. سایت هایی که پر از لینک هستند و صفحات متعددی را به لینک هایشان اختصاص داده اند، جزو سایت های اسپم می شناسد، و آنها را از رنکینگ محروم می سازد و تمام لینک‌هایی که در آن ها وجود دارد، اسپم شناخته می شود.

شما برای تبادل لینک باید سایت‌هایی را در نظر بگیرید که محتوای با کیفیت و مرتبط تولید می کند و دارای رنکینگ مناسب و محتوای معتبر است.

بازاریابی از طریق ایمیل

شما می توانید با ارسال ایمیل هایی که محتوی مطالب مفید است وب سایت خود را ترویج دهید. افرادی که در سایت شما برای دریافت ایمیل و اخبار و مقالات ثبت نام می کنند، یکی از مهم ترین منابع شما محسوب می شوند. پس سعی کنید با ارسال ایمیل های مفید نظر آن ها را جلب کنید. در ایمیل های خود آدرس سایت را قرار دهید تا دسترسی به آن آسان باشد و آن ها را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کنند.

در سایت خود حتماً به صورت مداوم و مرتب، محتوای تازه قرار دهید و از طریق ایمیل بقیه افراد را از این محتوای جدید مطلع کنید.

صفحه فرود

در صورتی که شما از تبلیغات و یا یکی از روش های بازاریابی اینترنتی برای ترویج سایت خود استفاده می کنید، سعی کنید تا همیشه بازدید کنندگان را به صفحه اصلی سایت خود نفرستید. صفحه ی دیگری طراحی کنید که مرتبط با تبلیغ شما باشد و بازدید کننده را به سمت آن هدایت کنید؛ تا اطلاعاتی را که به خاطر آن جذب شده است، راحت تر پیدا کند. و در نهایت می توانید در این صفحه، اطلاعات و لینکی از بقیه صفحات سایت قرار دهید که برای اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کند.

سخن نهایی:

اگر شما سایتی دارید و یا با خواندن این دسته از مقالات تصمیم به طراحی سایت و حضور حرفه ای در فضای مجازی گرفته اید، به یاد داشته باشید که کار شما به همین جا ختم نمی شود. در واقع کار اصلی شما از بعد از طراحی سایت آغاز می شود. شما باید به فکر گسترش حضور در فضای وب باشید و با استفاده از روش ها صحیح و اصولی در عرصه رقابت خودی نشان دهید.