بسیاری از مطالب و مقالات در مورد انجام کسب و کار آنلاین به شما نکاتی برای رسیدن به موفقیت ارائه می کند. بدیهی است که می توانید مطالب زیادی از این مقاله که بسیار راهنمای مفید و مهمی برای طراحی سایت می باشد، یاد بگیرید. درحال حاضر نمی خواهم شما را با یادگیری مطالب زیاد، گیج کنم بلکه ترجیح می دهم بر روی یک نکته تمرکز کنم که می تواند باعث شکست و یا موفقیت و کسب درآمد از تلاش های مضاعف شما شود.

به نظر من مهم ترین جنبهء انجام یک کسب و کار موفق، ساخت حرفه ای طراحی سایت می باشد. به خاطر داشته باشید اگر شما فروشگاه های به اصطلاح درب به درب داشته و یا فروش شما به صورتی است که فروشنده حضوری با مشتری دیدار دارد، ظاهر و نحوهء برخورد فروشنده مهم ترین عامل در تعیین توانایی شما در فروش می باشد.

همچنین هنگامی که شما در حال تلاش برای فروش آنلاین هستید، هیچ کس نمی داند که ظاهر شما شبیه کیست، چه نوع لباسی می پوشید ویا صدای شما چگونه است.( مگر اینکه در وب سایت خود ویدئویی از خودتان داشته باشید) در بیشتر موارد اولین بار توسط مشتریان، با ظاهر وب سایت تان و طراحی سایت تان مورد قضاوت قرار می گیرید.

بسیاری از افراد و بازدیدکنندگان فقط ۳۰ ثانیه و یا حتی کمتر در صفحات وب سایت وقت صرف می نمایند. در این ۳۰ ثانیه آنها در مورد مفید بودن اطلاعات موجود در وب سایت شما و همچنین در مورد قابل اعتماد بودن وب سایت شما به عنوان یک منبع، قضاوت می نمایند. ممکن است بپرسید چگونه ممکن است تمامی اینها در ۳۰ ثانیه تعیین شود!

بازدیدکننده تمامی عناوین و سرفصل ها را با یک نگاه اسکن کرده و میبیند که چه چیزی در وب سایت ارائه می شود و با نگاهی به طراحی سایت و صفحه بندی داخلی و گزینه های آن، اعتماد می نمایند. اگر به نظر بیاید که طراحی سایت شما توسط برادرزاده اتان انجام شده که فقط یادگرفته به چه صورتی می توان یک وب سایت را راه اندازی کرد؛ در این صورت برداشت اول افراد از طراحی سایت شما خوب نخواهد بود.

بنابراین برای کوتاه کردن کلام و خلاصهء مطلب باید بگویم که طراحی را دست کم نگیرید و آنرا به دست یک طراح وب سایت حرفه ای بسپارید. اگر تا به حال برای طراحی سایت خود پولی پرداخت نکرده اید، سعی کنید بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیرید. زیرا هنگامی که افراد از وب سایت شما بازدید کرده و احساس می کنند با فرد حرفه ای روبرو هستند و در این صورت اقدام به خرید محصولات و یا خدمات از وب سایت شما نموده و به نوعی هزینهء صرف شده برای طراحی وب سایت به شما بازگردانده خواهد شد.

البته لازم نیست تمامی سرمایه خود را صرف طراحی سایت نمایید. حتی این امکان وجود دارد که شما یک وب سایت آماده یا template تهیه کرده و مطالب و محتوای خود را در آن اضافه نمایید. حتی اگر برای طراحی سایت خود از template بهره گیری کرده و یا از وبلاگ و یا سیستم مدیریت محتوا استفاده نمودید، کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای در امر طراحی سایت به نفع شما می باشد.

به عنوان مثال شما می توانید برای بنر اصلی وب سایت و یا لوگو از طراح و گرافیست استفاده نمایید.همچنین برای ویرایش طراحی وب سایت آمادهء خود و یا سیستم مدیریت محتوا برای بهتر به نظر رسیدن وب سایت تان می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

هنگامی که طراحی سایت شما به خوبی انجام شد، ممکن است با این سوال شگفت زده شوید که “چگونه می توان افزایش ترافیک وب سایت ایجاد کرد!” البته که این سوال در گام بعدی طراحی سایت قرار دارد، اما باید یک چیز را خوب به خاطر داشته باشید؛ “با طراحی سایت مناسب و داشتن ظاهر خوب در یک وب سایت به افزایش ترافیک وب سایت و ایجاد آن کمک زیادی خواهید کرد”

در اینجا چند نکته برای چگونگی طراحی سایت و تاثیر آن در ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت اشاره می کنیم. یکی از عوامل مهم در ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت، دست یابی به رتبه های بالا در لیست موتورهای جستجو یا به اصطلاح (رنکینگ) می باشد. رتبهء شما در موتورهای جستجو (رنکینگ) به عوامل زیادی بستگی دارد، یکی از مهمترین این عوامل تعداد بک لینک های دریافتی وب سایت شما از دیگر وب سایت ها می باشد.

این بک لینک های دریافتی توسط گوگل قابل مشاهده است و دیگر موتورهای جستجو نیز می توانند به وب سایت شما امتیاز بدهند. اگر طراحی سایت شما به نظر هوشمندانه و حرفه ای باشد، دراین صورت شانس شما برای ورود به دایرکتوری که توسط افراد ویرایش شده است، افزایش خواهد یافت.( به عنوان برنامه های رباتیک که اقدام به جمع آوری اطلاعات برای موتورهای جستجو می نماید)

قرار گرفتن در یک دایرکتوری مانند www.domoz.org واقعاً می تواند رنکینگ وب سایت شما را در دیگر موتورهای جستجو افزایش دهد. علاوه براین اگر وب سایت شما دارای محتوای مفید و مناسب و ظاهر خوب باشد، احتمال بیشتری وجود دارد تا افرادی که اقدام به ایجاد لیست و سایت های دایرکتوری از وب سایت های مهم در زمینه های مختلف و خاص می نمایند، وب سایت شما را هم در لیست وب سایت های معتبر به عنوان یک منبع خوب قرار دهند.

اگر دارای مجموعه ای از کسب و کار آنلاین هستید و اقدام به عرضهء آنلاین نموده اید، شانس خوبی برای قرار گرفتن در لیست منابع توسط افراد، حتی بدون اطلاع خودتان خواهید داشت. در واقع این نوع یک از بهترین انواع پیوند ها می باشد؛ لینک هایی که بدون درخواست شما برای اتصال، با وب سایت شما لینک می شوند. دریافت بک لینک هایی که از طرف افرادی است که وب سایت شما را دیده و می گویند” این وب سایت واقعاً معرکه است”

طراحی سایت مناسب به شما کمک می کند تا بیشتر از این نوع بک لینک ها دریافت نمایید. در واقع موارد بسیار دیگری نیز برای یادگیری در انجام کسب و کار آنلاین وجود دارد، اما اگر از این نکتهء اول برای شروع در طراحی سایت خود غفلت نمایید. مطمئناً قادر نخواهید بود که از مزایای نکات دیگر استفاده نمایید.

بنابراین هر آنچه که شما به صورت آنلاین انجام می دهید، وقت، هزینه و تلاش شما را صرف می نماید. پس مطمئن شوید که طراحی سایت شما دقیقاً نشان دهندهء کسب و کار شما می باشد.