:: طراحی سایت با ASP.Net
مقالات مرتبط با طراحی سایت
مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که asp.net یک زبان برنامه نویسی نیست. asp.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.

بهترین و استانداردترین محیط یا  ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه ۲۰۰۸ این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.

برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا لود:

– تسلط به یکی از زبان های #C یا VB
– تسلط به یکی از پایگاههای داده و زبان SQL (ترجیحا خود SQL Server)
– تسلط کامل و کافی به XML و مشتقات آن
– تسلط به HTML، JavaScript، CSS
– آشنایی با کانسپتهای الگوریتم های تحت وب
– آشنایی با کانسپتهای Security in .NET
– آشنایی با مفاهیم و اطلاعات پایه ای سمت سرور و کلاینت

بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند.  برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود.

مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی  نمی شوند. و شما فقط  یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect  Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد.

یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.

کپی برداری مقالات با لینک به منبع بلامانع است.
:: در ادامه …

    صفحه قبل
    آموزش نرم افزارهای مرتبط
    مقالات بهینه سازی سایت
    مقالات مرتبط با طراحی سایت
    مدیریت ارتباط با مشتری
    مدیریت محصول
    مدیریت بازاریابی و فروش
    روابط عمومی و تبلیغات
    اندازه گیری رضایت مشتری
    مدیریت برند
    آموزش های تصویری
    آموزش های صوتی
    دوره ها و کارگاه های آموزشی

:: برو به …

    خدمات طراحی سایت
    خدمات پارس فناوران
    محصولات پارس فناوران