در این مطلب قصد دارم تا در مورد طراحی اشیای گرافیکی در HTML 5 نکاتی را برای شما تشریح کنیم.برای این کار چندین تگ وجود دارد که بسته به کاربرد هر تگ و نیاز شما در زبان html5 وجود دارند که در ادامه این آموزش قصد داریم تا یکی از این تگ ها را مورد بررسی قرار دهیم.

تگ < canvas > :

از تگ < canvas > در Html 5 برای طراحی اشیا و اشکال گرافیکی بصورت Run Time به کمک زبان های اسکریپتی مثل مثل جاوا اسکریپت استفاده می شود . بوسیله تگ < canvas > شما می توانید اشیای گرافیکی مثل مربع ، دایره ، تصاویر و … را بر روی صفحه ایجاد نمایید . تگ < canvas > خود به تنهایی خروجی بر روی صفحه نداشته و فقط به عنوان یک نگهدارنده برای اشیای گرافیکی استفاده می شود . عمل طراحی اشکال بوسیله جاوا اسکریپت انجام می شود .

شکل کلی استفاده از تگ < canvas > بصورت زیر است :

<canvas id = ” id ” > </canvas>

توضیح syntax :

id:

این پارامتر تعیین کننده شناسه یا id تگ در صفحه است .
حتما این پارامتر را برای تگ < canvas > تعیین نمایید ، زیرا به وسیله آن می توان در اسکریپت ها و سایر صفحه ، به تگ مورد نظرتان دسترسی داشته باشید .

پشتیانی در مرورگر های مختلف :

این تگ در تمام مرورگرهای اصلی پشتیبانی می شود .

نکته :

اگر مرورگر از تگ < canvas > پشتیبانی نکند ، متن ( Text) که درون آن وجود دارد ، به جای شکل گرافیکی نمایش داده می شود .
نکته ۲ :

تگ < canvas > در Html 5 جدید است .