استفاده از فلش برای طراحی سایت آنچنان گسترده است که سیستم های مدیریت محتوای زیادی با استفاده از این تکنولوژی به وجود آمده اند که کارشان ایجاد سایت هایی بر پایه ی فلش است، بدون اینکه از شما کدنویسی بخواهند یا شما را مجبور کنند تا سورس های فلش را دستکاری کنید.

یک سیستم مدیریت محتوای فلشی چیست؟

یک flash CMS در اصل یک فلش آماده است که توسط یک شرکت طراح ایجاد شده است و به شما امکان ساخت و مدیریت محتوای سایت خود را میدهد. هر cms از ۳ بخش تشکیل شده است. پوسته، هسته و داده های سایت. تقریبا تمام سیستم های مدیریت محتوا این سه بخش را دارا هستند. نکته ای که در مورد cms های فلش وجود دارد این است که آنها برای افراد عادی که هیچ تجربه کار با فلش ندارند درست نشده است . برای کار با آنها باید کمی فلش بلد باشید تا بتوانید از قابلیت های بی شما آنها استفاده کنید.

معرفی چند سیستم مدیریت  محتوای فلشی؟

۱ – flashmint cms :

   این سیستم مدیریت محتوا یکی از سرشناس ترین cms های فلش است . در نسخه سوم این سیستم بخش مدیریتی وجود دارد که شما میتوانیدکارهایزیر را در آن انجام دهید:

_لوگو را آپلود و اسم شرکت خود را وارد کنید.

_رنگ منو ها و عکس بکگراند سایت را عوض کنید.

_ تعدادی صفحه ی متنی ایجاد کنید و لیست آنها را در منو مرتب کنید.

_در نسخه سوم این سیستم میتوانید گالری عکس ایجاد کنید.

_امکان جستجو در میان عکس های آپلود شده

_امکان ایجاد slide show

_امکان ایجاد گالری ویدئو

_امکان انتخاب قالب از بین ۳۰ قالب پیش ساخته (این سیستم skin-Base نیست و قالب ها نمی توانند جداگانه ایجاد شده و به سیستم اضافه شوند.)

۲ – ReadyPhotoSite :

    این سیستم برای راه اندازی سیستم های مدیریت  گالری عکس راه اندازی شده است و امکانات آن به این شرح است: [مشاهده  template های این سیستم وadmin area demo

_امکان ایجاد بی نهایت گالری تصویر و ویدئو

_ویرایشگر فایل های Mp3

_امکان ایجاد slideShow

_بخش های خبر و رویدادهای مجزا برای سایت

_امکان ایجاد گالری هایی با پسورد

_این سیستم فایل ها و اطلاعات خود را در فایل های xml ذخیره میکند و نیازی به دیتابیس دیگری ندارد

۳ – سیستم Fancy :

    این سیستم که همچنان در حال develop است ، فعلا بصورت رایگان ارائه میشود و سورس بتای آن قابل دانلود است .امکانات این سرویس به شرح زیر است :

_وبلاگ فلشی

_shopping card برای راه اندازی فروشگاه

_گالری صوت و عکس و ویدئو

۴ – سیستم FlashMoto :

  این سیستم یکی از حرفه ای ترین سیستم های فلشی است که بیشتر به درد طراحان میخوارد تا کاربران معمولی. امکانات بسیار گسترده ای دارد و حتی امکان نوشتن ماژوال های جدید و اضافه کرده به این cms موجود است. همچنین در ۱۲ زبان ارائه شده است. امکانات این سرویس :

_امکان اضافه کردن  بی نهایت صفحه اطلاعات در ویرایشگر ویزیویگ این برنامه

_گالری عکس و فیلم و صوت

_ماژول اخبار

_پخش کننده ی فیلم و صوت

_(نکته جالب: بر اساس یک توافق تجاری بین دو شرکت فلش مینت و فلش موتو،  flashMint قالب هایی را برای Flash Moto طراحی میکند.)

_FlashMoto CMS templates و admin area demo

۵ – سیستم mintEditor :

  این سیستم که ارزان ترین نیز هست، توسط flashmint.com عرضه شده است و بصورت یک اینترفیس برای کار با ماژوال های فلشی است که محیط کار جداگانه ای دارند:

_گالری عکس ، صوت ، ویدئو

_بخش اخبار سایت

_بخش تماس با ما

_صفحات متنی داینامیک مجزا

۶ – سیستم AuroraFlash :

  

  این  سیستم یکی از راحت ترین ابزارهای راه اندازی سایت های فلشی است . کافیست بسته ی نرم افزاری آنرا روی کامپیوترتان نصب کنید و قالب هایی را که میخواهید از سایت آرورا دانلود کنید و بکار بندید. امکانات این سرویس بدین شرح است :

_صفحات متنی بخش اخبار

_گالری عکس

_بخش تماس با ما

۷ – TemplateAction :

  این سیستم برای راه اندازی اغلب وب سایت ها کافی است . ۱۷ قالب پیش ساخته دارد و شما هزینه ۸۹ دلار را برای استفاده از آن میپردازید که نسبتا مناسب و ارزان است. در این سیستم امکان تغییر در قالب ها وجود دارد. همچین امکاناتی مانند تغییر متن و افزودن لینک و فرمت لینک ها در ادیتور ویزیویگ این سیستم موجود است.