موارد بسیاری دیده شده که کاربرانی که اقدام به خرید بک لینک به صورت تصادفی و بدون بررسی و برنامه ریزی می کنند به امید اینکه به رتبه اول گوگل دست پیدا کنند پس از سپری شدن مدت زمانی حتی جزو ۱۰ سایت اول هم قرار نمی گیرند چه برسد به اینکه به جایگاه اول دست پیدا کنند و این امر باعث ناامیدی و یاس آنها از سئو و بک لینک می شود.

در این مقاله قصد داریم این دسته از کاربران را با ارائه راهکارهای ارائه شده از صرف هزینه بیهوده و اتلاف وقت برهذر داشته و راه مناسب را ارائه دهیم.
سه اصل مهم برای دسترسی به موفقیت در سئو و خرید بک لینک:

۱-پروفایل بک لینک های خودتان را با رقبای صفحه اول مقایسه کنید
با این بررسی متوجه می شوید که حداقل به چه میزان بک لینک و با چه کیفیتی برای قلبه بر رقیب یا رقبای خود نیاز دارید. این بخش از کار بسیار مهم است چرا که متوجه می شوید که به چه کیوردها و چه بک لینک هایی نیاز دارید و از صرف هزینه اضافی خلاص خواهید شد. فرض کنید برای دست یابی به رتبه اول گوگل برای کیورد طراحی سایت شما متوجه شدید که نیاز به ۱۰۰۰ بک لینک با بودجه ای حدود ۲ میلیون تومان در ماه دارید تا بتوانید بر رقیب یا رقبای خود غلبه کنید و بودجه شما بسیار کمتر از این مبلغ است بنابر این بجای اینکه وقت و پولتان را هدر دهید روی کیورد طراحی سایت ارزان کار کنید که نیاز به بودجه و تعداد بک لینک حدود یکدهم مبلغ و تعداد ذکر شده برای کیورد قبلی خواهد داشت.

۲-تعیین استراتژی لینک بیلدینگ
با ایجاد یک استراتژی منطقی برای لینک بیلدینگ شما موفق خواهید شد به موارد زیر پاسخ صحیح بدهید:
۱-به چه تعداد لینک برای غلبه بر رقبا نیاز دارید؟
۲-لینک های شما از چه نوع باید باشند مثلا به چه تعداد بک لینک رنک ۱ تا ۷ نیاز دارید تا بر رقیبا غلبه کنید و همچنین لینک بیلدینگ شما برای گوگل طبیعی به نظر برسد.
۳-به چه انکورتکست هایی نیاز دارید و آیا فرمول توزیع انکورتکست ها را میدانید؟
۴-بک لینک های شما به چه صفحاتی از سایتتان باید اشاره کنند؟ همانطور که میدانید حداقل ۱۰درصد از بک لینک ها باید به صفحات داخلی لینک شوند
۵-در چه مقطع زمانی قصد دارید لینک های خود را قرار دهید؟ فرض کنید تصمیم دارید ۱۰۰ بک لینک داشته باشید و هر هفته ۵ لینک قرار دهید که حالت طبیعی خود را از دست ندهد پس بنابراین شما به ۵ ماه وقت نیاز دارید و تا قبل از این مدت زمان نباید انتظار موفقیت کامل را داشته باشید.

۳-گام سوم
برنامه خود را تا انتهای کار اجرا کنید و در میان راه آن را رها نکنید و یا سرعت آن را کم و یا زیاد نکنید. بدیهی است در طول این مسیر سایت شما دائما دچار افت و خیر خواهد شد که از رفتار طبیعی گوگل است پس بنابراین نگران نباشید و برنامه خود را تا انتها اجرا کنید تا موفقیت را بدست بیاورید.