شایعاتی وجود دارند که بر اساس آن‌ها، گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ احتمالا به‌طور انحصاری با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ تولید خواهد شد. اما انتظار می‌رود سامسونگ از چیپ‌ست اکسینوس خود نیز در تولید گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ بهره ببرد. همان‌طور که می‌دانید، این غول کره‌ای در چند سال اخیر همیشه دو مدل از پرچم‌داران خود را با پردازنده‌های اسنپدراگون و اکسینوس تولید کرده که هر یک از این مدل‌ها برای یک سری از کشورها در نظر گرفته شده‌ است. تاکنون انتظار می‌رفت این کمپانی نسل جدید چیپ‌ست اکسینوس ۸۸۹۰ را که در گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ به کار گرفته‌شده است، با نام اکسینوس ۸۸۹۵ معرفی کند، اما حالا به نظر می‌رسد مدل جدید پردازنده‌های این شرکت را با نام اکسینوس سری ۹ روانه‌ی بازار خواهد شد.

حساب کاربری رسمی سامسونگ‌ اکسینوس در شبکه‌ی اجتماعی توییتر به‌تازگی یک تیزر جدید منتشر و از عبارت «Discover cloud 9 with Exynos» در این تیزر استفاده کرده است. با توجه به همین عبارت، می‌توان گفت چیپ‌ جدید این شرکت احتمالا بخشی از اکسینوس سری ۹ خواهد بود. در حال حاضر مشخصات فنی این پردازنده نامشخص است، اما این چیپ همانند چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ به‌احتمال زیاد با استفاده از فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده است. با توجه به اطلاعاتی که از پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ در دسترس قرار گرفته، چیپ‌ست اکسینوس ۹ نیز به‌احتمال زیاد از چیپ گرافیکی Mali-G71 بهره خواهد برد. لازم به ذکر است که این پردازنده‌ی گرافیکی امکان پردازش محتوای واقعیت مجازی و ۴K فراهم می‌کند. علاوه بر این گفته می‌شود چیپ‌ست اکسینوس ۹ عملکردی در حد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد داشت و در فرکانس کاری مشابه، گرمای کمتری نسبت به چیپ ساخت کوالکام تولید می‌کند.

البته این جزئیات تاکنون رسما تأیید نشده‌اند. در واقع فعلا اطلاعات زیادی در مورد نسل بعدی پردازنده‌های پرچم‌دار سامسونگ در دسترس نیست. با توجه به استفاده از عدد ۹ در نام نسل بعدی پردازنده‌ی اکسینوس سامسونگ، به‌احتمال زیاد این چیپ در دل محصولات رده‌بالایی چون گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ای برای چیپ‌ست جدید خود در سر دارد و چگونه با استفاده از این پردازنده به با اسنپدراگون ۸۳۵ رقابت خواهد کرد.