شاوران و شرکت های ارائه دهندهء خدمات طراحی سایت و بهینه سازی سایت (سئو) زیادی در اینترنت وجود دارد که می تواند افراد را در این زمینه راهنمایی نماید. همچنین انجمن ها و تالارهای گفتگوی آزاد زیادی نیز در این زمینه وجود دارد که می تواند شما را در زمینهء اصول اولیه سئو راهنمایی نماید.

حتی اگر تصمیم گرفتید که از مهارت ها و استعدادهای این کمپین ها در زمینه سئو استفاده کنید باید بدانید که هنوز هم بسیار مهم است که حداقل اصول و قوانین اصلی سئو را بدانید تا با شرکت خدمات دهنده مورد نظر بتوانید بهتر کار کرده و نتایج بهتری داشته باشید.

بارها در مورد مسائلی که باید در مورد سئو و برای همکاری با شرکت های خدمات دهنده بدانید صحبت شده است؛ اما باید بدانید که برخی مسائلی نیز وجود دارد که واقعاً باید از انجام آنها اجتناب نمایید. در متن زیر به ۱۰ نمونه از مهمترین مواردی که باید از انجام آن هنگام اجرای اصول سئو در وب سایت اجتناب نمایید ارائه شده است.

– تعلل بیش از حد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می شوند، انتظار بیش از اندازه حتی هنگام شروع کار با کمپین های سئو می باشد. اگر شما دارای وب سایت هستید باید بدانید که اصلاً مهم نیست که وب سایت شما چقدر تازه و جدید است. زیرا که شرکت های ارائه دهنده خدمات بهینه سازی وب سایت در زمان کوتاهی رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بالا می برند.

– هدف قراردادن کلمات کلیدی رقابتی

اگر شما در کار فروش “خانه” هستید، شانس رنکینگ بالای شما با کلمه کلیدی “خانه” بسیار کم خواهد بود. باید بدانید که در بازار کارهای بسیار رقابتی، باید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب فراتر از کلمات کلیدی معمول بروید. به دنبال کلمات کلیدی ساده اما هدفمند باشید تا رنکینگ بهتری بدست بیاورید. زیرا در غیر این صورت با تلاش و زمانی که برای حضور در رتبه های بالا با کلمات کلیدی معمولی و بسیار رقابتی صرف کرده اید، شانس کمتری برای نتایج بالا خواهید داشت.

– نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی

بسیاری از افراد فکر می کنند که همیشه باید کلمات کلیدی معمول و عمومی را انتخاب کنند. اما اغلب این کلمات رقابت بسیار بالایی دارند، بنابراین باید به دنبال کلمات کلیدی طولانی تر و هدفمندتر باشید. اگر شما ۵ کلمه کلیدی معمولی که در ماه ۲۰۰ بار جستجو می شود انتخاب کنید رقابت کمتری نسبت به کلمه کلیدی معمولی که در ماه ۱۰۰۰ بار جستجو می شود اما در عین حال شانس بیشتری برای گرفتن ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه تری خواهید داشت.

سئو – 10 نکته که هنگام اجرای بهینه سازی سایت باید از آن اجتناب کنید

– نوشتن مطالب بی ارزش

محتوا برای گوگل ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد (content is King) و باید بدانید که موتور جستجو این روزها بسیار پیشرفته و پیچیده شده است و به راحتی مطالب تکراری و همچنین محتوای بی ارزش و با کیفیت پایین را تشخیص می دهد. هدف اصلی نوشتن محتوایی با کیفیت بالا و مفید می باشد. این مطالب باید آموزنده و ارائه دهندهء یک تجربه خوب و سودمند به کاربران باشد. هر نوع دیگری از مطالب که غیر از این موارد باشد، در واقع باعث هدر رفتن وقت شما و مانع پیشرفت وب سایت تان خواهد بود.

– ارسال مقالات ضعیف

مطالب و محتوا در سایت شما باید بسیار قدرتمند ارائه شود اما شما باید در نوشتن مقالات و انتشار آن در دایرکتوری های تخصصی و قدرتمندی مانند EzineArticles نیز دست داشته باشید. اگر تمایل به انجام این کار دارید باید مطمئن باشید که فقط مقالات باکیفیت بالا ارائه می کنید و در غیر این صورت مقاله شما رد خواهد شد و دوباره وقت و انرژی خود را هدر خواهید داد.

– ارسال نظرات اسپمی در وبلاگ

اگر چه ارسال نظرات در وبلاگ ها راه مناسبی برای دریافت لینک به وب سایت شماست اما اگر اظهار نظرات شما در وبلاگ ها ضعیف و بی ربط باشد فقط نتیجهء معکوس در دراز مدت برای وب سایت شما خواهد داشت. اگر می خواهید در وبلاگ ها نظر ارسال کنید باید مطمئن باشید که در وب سایتی با کیفیت،نظرات با کیفیت ارائه می نمایید. می توانید قبل از شروع به ارسال کامنت خود، لینک ها، رنکینگ و اعتبار آن سایت را بررسی نمایید.

– ارتباط دو جانبه

مبادله لینک یکی از روش های کاربری برای دستیابی به لینک بوده است تا اینکه مانند بسیاری از شیوه های پیوند لینک مورد سوء استفاده قرار گرفته و گوگل شروع به اجرای تاثیرات آن بر رنکینگ نموده است. اگر چه مبادله لینک با کسب و کارهای اینترنتی محلی و یا کسب و کارهای مرتبط ایده مناسبی می تواند باشد، اما سعی کنید وقت خود را با مبادله لینک و یا محدود ساختن لینک های بیرونی (Outbound Link) در سایت خود محدود ننمایید.

– لینک های بد

همیشه از پیوند با لینک های بدی که در مجاورت شما هستند پرهیز نمایید. وب سایت هایی مانند سایت های قمار و یا وب سایت هایی که مربوط به بزرگسالان بوده و یا وب سایت هایی که ممکن است به نظر کمی ریسکی هستند اجتناب نمایید. اگر دریافتید که با تعدادی از این نوع وب سایت ها پیوند برقرار کرده اید، مطمئناً دچار مشکل خواهید شد. بنابراین همیشه مراقب لینک هایی که به وب سایت خود پیوند می دهید باشید و درباره آنها اطمینان حاصل فرمایید.

– نادیده گرفتن وب سایت خودتان

سئو باید از خود وب سایت شما و به صورت اصولی شروع شود زیرا اگر وب سایت تان بی ارزش باشد، ترافیکی هم که وب سایت تان ایجاد نماید نیز اتلاف وقت خواهد بود. این واقعیت را نیز اضافه کنید که اگر متا تگ عنوان ها در وب سایت شما و محتوای سایت تان واقعاً ضعیف و بی ربط باشد، مطمئناً رنکینگ مناسب خود را از دست خواهید داد. زیرا دو عامل از مهمترین عومل سئو (Onsite SEO)، متا تگ عنوان و کیفیت محتوا می باشد.

– عجله در مشاهده نتیجه سئو

حقیقت این است که بهینه سازی وب سایت نیاز به صرف زمان دارد – نباید انتظار داشته باشید که شرکت خدمات دهنده سئو همان شب اول نتیجه مورد نظر شما را ارائه کند. ممکن است هفته ها و ماه ها زمان نیاز باشد – اگر اقدام به انتخاب یک شرکت خوب برای انجام بهینه سازی وب سایت تان انتخاب کرده باشید مطمئناً به نتایج دلخواهتان خواهید رسید. قوانین سئو جزء مواردی است که همیشه در حال تغییر و تحول و انجام است و باید تا زمانی که تصمیم به زنده نگه داشتن وب سایت تان دارید آن را ادامه دهید، زیرا سئو از جمله چیزهایی است که همیشگی است و نیاز به تلاش مداوم دارد.