سئو کردن وب سایت جوملایی

با همین چند اقدام بسیار ساده سایت جوملای خود را سئو کنید
حالا که جوملا رو به عنوان سیستم مدیریت محتواتون انتخاب کردید، حتما براش یه قالب هم خریدید یا طراحی کردید و بعد هم با خلاقیت خودتون محتوای مناسبی آماده و بهش اضافه کردید. حالا سایتتون آماده است که به مشتریان متقاضی عرضه بشه و مشتریها هم اطلاعات کارتهای اعتباریشونو وارد کنند و پولها به حسابتون سرازیر بشن.
اما یه مشکلی هست: اگه یه جوملا رو بدون تنظیمات و کارهای دیگه نصب کرده باشید و ساده باشه، حتما متوجه میشید که کسی نمیاد. چون اون همه مشتری که متقاضی محصولات شما هستند حتی نمیتونن سایتتونو پیدا کنند که بخوان چیزی بخرن. بر خلاف وردپرس (که رقیب اولیه جوملا به حساب میاد) جوملای ساده خیلی با موتورهای جستجو سازگار نیست و باید یه سری تنظیمات روش انجام شه. تو این مقاله براتون ۱۱ اقدام معرفی میکنیم که باید مرحله به مرحله انجام بدید تا سایتتونو به جایگاهی برسونید که از نظر سئوی درون-سایت ازش راضی باشید.
با توجه به تعداد زیادی سایتهای جوملا که طی این سالها توسعه دادم، دوست دارم خلاصه ای از اطلاعاتی رو که تو دارکوب با دانش و تجربه کسب کردم با شما خواننده های دارکوب در میون بذارم تا رتبه سایتتونو ارتقا بدید.
پس اجازه بدید دیگه به حواشی نپردازیم و بریم سراغ آموزش سئوی سایت جوملا:

    انتخاب نوع مناسبی از سرور

این اولین مرحله است و خیلی هم مهمه.
اگه سایت جوملاتونو رو سرور IIS (ویندوز) راه انداختید باید بگم با مک مشکل پیدا خواهید کرد (البته شاید هم این اتفاق نیفته).
چون بازنویسی URL با ماژولهای بازنویسی ای که IIS میتونه استفاده کنه خوب کار نمیکنه. تنظیم ماژولهای بازنویسی روی هاست های اشتراکی مثل کابوس میمونه. من با نصب و پیکربندی جوملا روی سرور IIS هم مشکل داشتم.