کپی نوشته نوشته ها با افزونه وردپرس Duplicate PostReviewed by محمد رضا ملکی on Dec 5Rating: 5.0

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان
در ادامه سری اموزش های وب سایت های وردپرسی در این قسمت همراه شماعزیزان هستیم با روش های کپی نوشته ها با استفاده از افزونه وردپرسی Duplicate Post.دوستان عزیز بیشتر وب سایت‌ها، برای انتشار مطالب روزانه خود در وب سایت ساختار خاصی را انتخاب کرده‌اند و از آن ساختار استفاده میکنند. همچنین ممکن است زمینه‌های دلخواه و تنظیمات خاصی در هر نوشته تکرار شود و صاحبان وب سایت و نویسندگان وب سایت مجبور باشند برای هر نوشته، تمام این تنظیمات یا متن‌ها را دوباره بنویسند که بسیار سخت و وقت گیر است و صرفه ای ندارد.برای حل این مشکل باید به دنبال راه چاره بود.

حال فرض کنید در وب سایت وردپرسی شما ممکن است به‌جز بخش نوشته‌ها و برگه‌ها، بخش‌هایی دیگر مثل، نمونه‌کارهای وب سایت وردپرسی ، نظرات مشتریان و یا موارد دیگری وجود داشته باشد.حال توجه کنید که اگر دکمه‌ای برای کپی کردن این نوع نوشته‌ها باشد. در سرعت کاری‌ تاثیر بسیار زیادی دارد.

خب دوستان عزیز برای حل این مشکل نیز وب سایت وردپرس افزونه های کاربردی بسیاری دارد که یکی از این موارد افزونه وردپرس Duplicate Post است.دوستان در این افزونه شما میتوانید امکانات مختلفی را برای وب سایت وردپرسی خود مهیا نمائید و از ان ها استفاده کنید.برای این منظور در ابتدای کار باید این افزونه وردپرس را از لینک زیر دریافت نمائید.

دانلود افزونه وردپرس Duplicate Post

پس از دریافت این افزونه در وب سایت وردپرسی خود باید برای تنظیم آن در وب سایت به صورت زیر و گام به گام پیش بروید:
در مرحله نخست تنظیم این افزونه در وب سایت وردپرسی به بخش افزونه‌ها رفته و گزینه افزودن را انتخاب میکنیم و سپس روی بارگذاری افزونه در وب سایت وردپرسی کلیک می‌کنیم.حال پس از کلیک روی آن افزونه را بارگذاری و روی گزینه نصب در وب سایت کلیک کرده و درنهایت دکمه‌ی فعال کردن افزونه را می‌زنیم.کار تمام است

حال می‌توانیم در ادامه برای تنظیمات اصلی این افزونه اقدام کنیم که برای این منظور به بخش تنظیمات Duplicate Post در پیشخوان وب سایت وردپرسی رفته و تنظیمات این افزونه را انجام دهیم روش به صورت زیر است:
در صفحه تنظیم این افزونه وردپرس شما می‌توانید، انتخاب کنید که چه چیزهایی در زمان کپی کردن نوشته (یا برگه و یا هر مورد دیگر در وب سایت وردپرسی شما)، کپی شده یا چه چیزهایی کپی نشود که این مورد اهمیت بسیاری دارد و باید تنظیم شود.حال مورد بعدی این است که با تیک زدن Copy attachement فایل‌های ضمیمه شده به نوشته نیز در نوشته‌ های کپی از وب سایت وردپرسی شما قرار خواهد گرفت.حال در بخش Do not copy these taxonomies نیز می‌توانیم تعیین کنیم، آیا دسته‌ها و برچسب‌ها در نوشته‌ کپی در وب سایت وردپرسی شما تکرار شود یا خیر.

حال پس تنظیمات این افزونه در وب سایت وردپرسی در بخش ویرایش انواع نوشته‌ها، دو دکمه دیگر به موارد موجود اضافه می‌گردد.مورد نخست New Draft است با زدن این دکمه، یک کپی از مطلب آماده می‌شود(درحالت پیش‌نویس) و شما دوستان عزیز میتوانید این نوشته را ویرایش کرده و سپس منشر نمائید

مورد بعدی گزینه Clone است این دکمه در وب سایت وردپرس شما مستقیما نوشته را کپی می‌کند. اگر نوشته‌ی اصلی منتشر شده باشد. نوشته‌ی کپی نیز مستقیما قبل از ویرایش منتشر می‌شود و به شما اجازه ویرایش در نسخه جدید را نمیدهد

خب دوستان عزیز تنظیم این افزونه و معرفی ان در وب سایت وردپرسی شما به پایان رسید.حال در ادامه میتوانید آن را تنظیم کرده و از امکانات ان استفاده نمائید.