فایل های فلش برای خودشون از تگ اختصاصی بهره می برند اما روش های مختلفی برای قرار دادنشون وجود داره که این بستگی به دانایی ما از زبان HTML داره. چون نحوه نمایش فایل های فلش در مرورگر های مختلف متفاوته که بستگی به مرورگرتون داره. به نظر من برای فهم بهتر این مطالب از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کنید تا بیشتر محسوس باشه. با نگاه به مطالب زیر منظورم رو متوجه میشید.

اگه ما بخوایم به صورت خیلی ساده فایل های فلش رو در صفحمون قرار بدیم میتونیم از تگ embed استفاده کنیم. این تگ برای قرار دادن فایل های از خانواده فلش انتخاب شده. ۲ خصیصه هم بیشتر استفاده نمی کنیم که دقیقا مثل قرار دادن عکس ها در صفحات هست یعنی src و align + دو خصیصه دیگه یعنی عرض و طول. با این کار ما خیلی راحت میتونیم فایل های فلش رو در صفحاتمون قرار بدیم.

< font=””> embed src=”محل آپلود شده عکس” align=”یکی از حالات گفته شده” heigh=”ارتفاع” width=”عرض”> /embed><>

اما چرا برنامه نویسهای حرفه ای قریب به اتفاق فقط از این حالت استفاده نمی کنند؟ دلیلش رو بیشتر باید به عینه دید. اگه در نت گشت زده باشید با سایت ها و وبلاگ های زیادی برخورد کردید که فایل های فلش رو در صفحاتشون قرار دادند. بعضی از این فایل ها باید کلیک موس فعال بشند. اما بعضی ها خودشون خودکار به صورت فعال به حرکت درمیان. این حالت بیشتر در مورد فایل هایی که نیاز به کلیک کردن بعضی از قسمت ها وجود داره خودش رو نشون میده. به این حالت میگن: Shockwave . برای اینکه ما این حالت رو غیر فعال کنیم میایم یه کد خصیصه براش تعبیه می کنیم که کار رو راحت کنه. یعنی یک نوع، براش می سازیم: Type . حالا میگیم نوعش رو اینجوری بشناسه: application/x-shockwave-flash .

با اینکار شما از هر مرورگری هم استفاده کنید دیگه لازم به فعال کردنش نیست کار خیلی راحت میشه. اینم اینجا بگم که سیستم بلاگفا طوری طراحی شده که اگه شما فایل فلشی رو ساده قرار بدید، خودش خودکار به صورت فعال درمیاره و دیگه لازم نیست دستی این کار رو بکنید. این کد کلی برای قرار دادن فایل فلش:

< font=””> embed src=”محل آپلود شده عکس” align=”یکی از حالات گفته شده” heigh=”ارتفاع” width=”عرض” type=”application/x-shockwave-flash”> /embed><>