روشهای سازگاری وب سایت برای معلولین

    سایز فونت کم کردن سایز فونت افزایش سایز فونت برای نظر دهی اولین باشید

    1
    2
    3
    4
    5

رتبه ۵ در ۱ رای از ۱ تا ۵

مدتیه بحث طراحی فراگیر وب داغ شده، به خصوص تو صنایع فناوری و خلاقیت. ما هم به عنوان مشاوران دیجیتال تو کارمون باید برای کاربرهای دیجیتال یه تجربه خوبی بوجود بیاریم و این کارو یا از طریق ارائه خدمات انجام میدیم و یا تولید محصول. اگه ما نتونیم به همه مردم امکان دسترسی برابر به امور دیجیتالی فراهم کنیم، هم ما کارمونو از دست میدیم و هم کاربرمون امکان تجربه خلاقیتهایی رو که طراحی شده­اند از دست میده.
اکثر کاری که ما در روز انجام میدیم دیجیتالیه – از سرچ­های گوگل گرفته تا خرید کالا و حتی استفاده ساده از وایفای – و روزبروز طراحی فراگیر داره مهمتر و ارائه طراحی فراگیری که به تجربه مشتری توجه داشته باشه چالش برانگیزتر میشه. هدف اصلی برندها و شرکتهای دیجیتالی که برندها باهاشون همکاری میکنن، ارائه خدمات یا محصولاتی است که برای همه مردم، از جمله معلولان، دسترس پذیر باشه.
از طرف دیگه اگه یه سایت عمومی که مال یه شرکتی باشه برای مردم معلول در دسترس نباشه – چه از نظر سمعی، بصری یا فیزیکی – میتونه موانع و پیامدهای مهمی بوجود بیاره. میدونستید تو امریکا اگه سایت یه شرکتی برای افراد معلول امکان دسترسی بوجود نیاره، تحت پیگرد قانونی قرار میگیره؟
سال ۹۴ تحقیقات نشون داده که افراد معلول بیشتر از طریق گوشی­های همراهشون به اینترنت وصل میشدند. سال پیش هم که برای اولین بار، استفاده از موبایل و تبلت برای دسترسی به اینترنت بر کامپیوتر های میزی پیشی گرفت و این گرایش داره روزبروز هم بیشتر از قبل میشه.
در همین راستا، توجه به دسترسی معلولین به سمت اپلیکیشنهای موبایلی رفته. در حالی که میبینیم واقعا تعداد اپلیکیشنهایی که برای معلولین هماهنگ و مناسب سازی شده­اند انگشت شمارند و این نشون میده که سازندگان این برنامه ها باید به فکر باشند و این معضل رو حل کنند.
توجه به دسترس پذیری از اونجایی که امکان تجربه اینترنت رو برای جمعیت کثیری از مردم فراهم میکنه اهمیت بالایی داره. به جز این، گوگل هم به سایتهایی که ساختاری بهینه شده برای معلولان داشته باشند رتبه های بهتری میده.