سلامی گرم به همه دوستان و همراه عزیز رجیران دوستداران وردپرس فارسی در این بخش قصد دارم یکی از خطاهای رایج وردپرس رو معرفی کنم مشکل خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده که این خطا زمانی که قصد بارگذاری و آپلود یک تصویر یا فایل رو در وردپرس داریم ممکنه رخ بده البته نه اینکه همچین خطایی همیشه وجود داره برخی مواقع این مشکل برای برخی سایت ها به دلیلی که در ادامه توضیح خواهم داد پیش میاد. خطاهای وردپرس اندک نیست بلکه بسیاری خطای های مختلف و گوناگون در وردپرس پیش میاد که هر کدوم دلیل خاص خودش رو داره و هر یک هم راه حلی برای رفع مشکل.

رفع مشکل خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده در وردپرس

خوب این خطا که اغلب هنگام آپلود تصویر در وردپرس پیش میاد تنها دلیلش وب سرور ( هاست ) شما می باشد , نکته خیلی مهم اینجاست که فرضا ما سایتمون درست و بدون مشل کار می کرد و در هنگام اپلود و بارگذاری تصویر هیچ خطایی نمیداد اما به تازگی این مشکل برای برای سایت پیش آمده برخی فکر می کنن که چون قبلا درست کار می کرده مشکل نمی تونه از هاست باشه در صورتی که سخت در اشتباه هستن :) دلیل به وجود اومدن مشکل آپلود عکس در وردپرس با ارور خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده همون طور که گفته شد هاست می باشد که جهت رفع این مشکل باید با پشتیبان هاستینگ در ارتباط باشید , باید حد دسترسی پوشه اپلود تغییر داده بشه . البته اگه آشنایی داشته باشید می تونید خودتون هم این کار رو انجام بدید. اما برخی افزار که گفته شد میگن قبلا درست کار می کرد ممکنه وب سرور بروز رسنی هایی که داشته که این اتفاق افتاده.

نحوه تغییر حد دسترسی یک پوشه در هاست

برای اینکار در هاست های مختلف کار متفاوت هست در اینجا یک روش رو که فرقی نمی کنه هاست چی باشه ( منظور cpanel , دایرکت ادمین , پلسک , سایت پنل و … می باشد ) . در این روش که می خوام بگم برای همه هاست ها یکی هست و این روش با نرم افزار فایل زیلا ( file zilla ) می باشد کافیه با ایستفاده از این نرم افزار به هاستتون متصل بشید و به مسیر پوشه مورد نظر برید کافیه روی پوشه مورد نظر کلیک راست کنید در منوی باز شده روی گزینه file permissions کلیک کنید در پنجره ای که باز میشه داخل کادری که یک عدد ۳ رقمی وجود داره عدد ۷۷۷ بنویسید مثلا ممکنه ۷۷۵ باشه یا ۶۶۶ و یا … جهت دسترسی کامل روی ۷۷۷ تنظیمش کنید.

امیدواریم این روش رفع خطای آپلود تصویر براتون مفید واقع بشه و مشکل شما با این روش حل بشه.