اساسا، اگر وب سایت شما رتبه الکسای خوبی داشته باشد، بدین معناست که شما می‌تواند فروش خود را با داشتن یک وب سایت معروف‌تر نسبت به رقبا افزایش دهید. بر خلاف pagerank گوگل، هر چه رتبه پایین‌تر باشد، بهتر است.

فروش خود را افزایش دهید. این کار به تبلیغ کنندگان و بازاریاب کمک می‌کند تا توانایی بازاریابی واقعی سایت شما را بهتر بشناسند. بلاگ‌ها و وبسایت‌های معمولی نیز به همین روش رتبه کسب می‌کنند. هر چه رتبه الکسای شما کمتر باشد، افراد بیشتر برای خرید فضای تبلیغاتی در وب سایت شما پول پرداخت خواهند کرد.  وب سایتی که به طور مداوم، رتبه الکسای پایینی داشته باشد، می‌تواند محصولات بیشتری را بفروشد.

رتبه بندی ترافیک وب سایت الکسا معمولا برای بررسی محبوبیت سایت استفاده می‌شود.  هرچه رتبه الکسا کمتر باشد، وب سایت شما محبوب‌تر بوده و بیشتر بازدید می‌شود.

ابزاری مفید برای مقایسه کردن سایت رقیب و بررسی تلاش‌های بازاریابی و محبوبیت، اما شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که اندازه مخاطب نمونه بسیار کوچک است. تنها لازم است نام سایت رقیب را در بخش “compare sites” وارد کرده و نتایج فعالیت‌های بازاریابی خود را با رقبا مقایسه کنید.

از آنجا که رتبه الکسا، اطلاعاتی به شما در مورد وب سایت می‌دهد، ابزاری مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو است.